Toyota 0: Abs ontluchten celica t20

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hoi, heb een celica t20 met abs.
Nou heb ik de remklauwen gereviseerd, dus die zijn los geweest. Na een paar maal ontluchten op de ouderwetse manier is mijn pedaal nog niet zoals het hoort.

Hij is keihard met het contact uit, maar is heel sponzig zodra het contact aan is...

Waarshijnlijk moet de abs dus ook ontlucht worden, mijn vraag dus, hoe doe ik dit ?

Ik lees veel dat je vaak dan de auto op contact moet zetten, en dan de remmen ontluchten, abs weer af laten koelen, en opnieuw., maar wil het graag zeker weten..

bedankt alvast

tsjap

Geplaatst door tsjap (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1970) PRO, 10 jaar geleden

heb je wel rondom ontlucht , eerst ra dan la , rv , lv.
Volgens mij moet deze haast nog wel op de ouderwetse manier te ontluchten zijn.
Als je de bovenste leidingen van je abs pomp iets los draaidt en dan het rempedaal intrapt , krijg je misschien de eventuele lucht wel uit de pomp , pedaal niet los laten voordat de leiding weer vast zit natuurlijk.
Is het proberen waard , anders met vacuumpot ontluchten.

tsjap (0), 10 jaar geleden

Ja ik heb alles ontlucht, eerst ra, la, rv, lv.
Maar ik heb wel alles ontlucht met contact uit.

Hoor ik juist niet te ontluchten met contact aan dan ?

Ik weet niet zeker of er wel lucht in de abs zit, maar heb dus niks speciaals gedaan om de abs te ontluchten, en het reservoir is per ongeluk leeg geweest.

kaleido 1 (1970) PRO, 10 jaar geleden

Probeer het en je weet het , op contact en kijk wat er gebeurt .

tsjap (0), 10 jaar geleden

Ok bedankt dan ga ik dat proberen.
Zit ik ook met een rembekrachtiger waar iets aan gebeuren moet ?
En moet je de hoofdremcilinder ook ontluchten of is dit niet nodig ?

kaleido 1 (1970) PRO, 10 jaar geleden

Sorry maar maar je weet toch wel hoe een remsysteem werkt ?
Rembekrachtiger komt niet in aanraking met het hydraulische gedeelte is puur een vacuum ondersteunde bediening.
Hoofdremcilinder ontlucht zichzelf , tijdens het ontluchten van het remsysteem als zodanig , heel vroeger zat hier nog wel eens een ontluchtingsnippel op maar nu niet meer.

tsjap (0), 10 jaar geleden

jawel maar vroeger een auto waarbij je achter een hendel om moest zetten daarom.

De boel is weer ontlucht, rechtsachter kwam toch nog wat lucht uit, niet veel. de andere kanten is geen lucht uitgekomen.
Heb circa 2 liter vloeistof er door heen gepompt.

Hij remt beter, maar het pedaal trap je nog steeds tot de bodem in.
Als de motor uit is, dan is het pedaal kei hard. maar met motor aan dan is hij veelste zacht, en je trapt hem dan tot onder in.

Er zitten aan beide zijden nieuwe remblokken op, deze zitten er nou 1200km onder.

kaleido 1 (1970) PRO, 10 jaar geleden

Gebruik de zoekfunctie maar eens , zul je zien dat er al veel over dit fenomeen geschreven is .
Als je gewoon rijd en hij remt verder goed , zou ik er gewoon mee gaan rijden en kijken hoe het zich ontwikkeld , hij remt waarschijnlijk wel goed , alleen als je het pedaal op druk houd zakt hij naar de bodem.
Anders toch een keer met de vacuumpomp ontluchten.
Wat voor hendel bedoel je trouwens ? een hendel in een remsysteem ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota 0 of stel zelf een nieuwe vraag.