motor warmlopen en kachel blijft koud, thermostaat is vervangen en hij gooit nu de koelvloeistof er uit, kan dit zijn dat ik hem nog meer moet ontluchten of is t de verkeerde thermostaat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zit lucht in want als de thermostaat stuk is wordt de kachel wel warm, of de koppakking is stuk en blaast al het water eruit (dan krijg je ook lucht)
nee als de thermostaat stuk is gaat deze niet open en wordt de kachel niet warm
en de koppakking is niet lek
dan zit er lucht in die er uit zal moeten
[quote=peterkuijf]nee als de thermostaat stuk is gaat deze niet open en wordt de kachel niet warm[/quote]
verklaar u nader??. u bent Proff
oke dan ga ik daar nog verder mee bezig dank u
waarschijnlijk thermostaat stuk of vast in dichte stand.
En weet je de oorzaak al?
nee nog niet helaas
De in en uitgaande slangen die naar de kachelradiator lopen worden die warm? Deze leidingen komen direct vanaf het cilinderblok waardoor deze na een koude start warm moeten worden. Werken de kleppen in het kachelhuis correct ?
Koelsysteem met koude motor licht onder druk zetten met lektester en dan motor starten , kijk hoever de druk oploopt. Gooit hij het koelwater er uit dan moet er lekage zijn.
Hoeft geen koppakking te zijn , koppen en ook blokken scheuren wel eens.
Is er in het verleden een "pil " gebruikt zijn alle slangen en leidingen wel open.
Wil niet weten wat je tegen kan komen met het verkeerde gebruik van een anti-lekmiddel.
Pomt je waterpomp wel?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar