Ik heb al enige tijd een bonkend/kloppend geluid bij de vooras van de Toyota. Het is aan alle 2 de kanten.
Er zat wat speling op de stabilisatorstangen, deze vervangen. Het is wel minder geworden maar het genonk is er nog wel. Voornamelijk is dit zo bij het rijden door kuiltjes of oneffen wegen.
Ook voel je het gebonk met het rijden. Wie weet wat het nog meer kan zijn? Aangezien het zowel links als rechts is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat nog mogelijk is : fuseekogel(s) Stuurkogel(s) Taatslager schokbreker. Rubbers ophanging.
Grt. Paul
Kan op al deze dingen niet echt slijtage en/of speling vinden..
6 jaar
Draagarmen,motor/bakophanging.
Ferry
6 jaar
Heb geconstateerd dat sowieso het rubber/hoesje van de fuseekogel (bestuurderskant) lek is.
En denk dat het gebonk inderdaad van de draagarmrubbers zijn, beide kanten. Maar volgensmij niet voor deze auto los te verkrijgen.
Doorrijden of naar de garage?
6 jaar
Ik heb gehad dat gebonk komt van remkluiven.
Nadat ik de geleidpennen vervangen had, was het over.
6 jaar
Denk dat het toch de fuseekogels zijn. Heb deze zelf nog liggen, en kan ze zelf monteren.
Iemand die weet of je auto daarna persee moet uitlijnen?
6 jaar
Meestal of eigenlijk niet.Stuurkogels in de meeste gevallen wel.Armen zijn los te koop ,tussen de 60 en 90 per stuk
Ferry
6 jaar
[quote=ferdinand]Meestal of eigenlijk niet.Stuurkogels in de meeste gevallen wel.Armen zijn los te koop ,tussen de 60 en 90 per stuk
Ferry[/quote]
Dat zijn wel apk afkeurpunten toch? Aangezien dit al meer dan een jaar zo is en inmiddels al 2x door de apk is gekomen.
6 jaar
Hoesje kapot is afkeur...misschien niet gezien de vorige keer?
in het geval het een afkeurpunt is op de APK laat je je auto waarschijnlijk keuren bij een partij die zich dan misschien niet helemaal aan de richtlijnen van keuren houdt. over het hoofd zou betekenen dat iemand zijn checklist niet goed afwerkt.
6 jaar
Over het hoofd zien kan zomaar, dat hoeft niet met moedwil te gebeuren; een keurmeester wil geen strafpunten.
De vraag is echter: waar komt dat bonken/kloppen vandaan...
Ik merk dat het bonken en kloppen tijdens het remmen minder is (paar testjes gedaan).
Remschijven zijn afgelopen jaar al 3x vervangen nadat ze krom waren. Misschien dan toch de geleidepennen of hulzen in de klauw?
6 jaar
Dat kun je controleren door de wielen te demonteren en te voelen of er speling zit op de remklauw , als deze wil kantelen is het mis.
Tijdens het remmen komt er natuurlijk van alles onder spanning te staan , draagarmrubbers fusee en stuurkogels enz.
Maar ik lees nergens dat er eens fatsoenlijk op speling is gecontroleerd , laat dat eens doen op een 4 koloms brug met de wielen gewoon belast , vrij hangend in de lucht gaat niet.
Probleem opgelost.
Bleken de rubbers te zijn van de horizontale stabilisatorstang.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar