Mijn Camry houdt in (schokt) en ploft in de uitlaat.
Zowel op benzine als op LPG.
Het wordt beter als de motor warm is, maar gaat niet helemaal over.
Ca 5000 km geleden (hij staat nu op 547.000) zijn er nieuwe bougies en bougiekabels in gekomen.
Ook zijn de kleppen gesteld (tenminste, daar heb ik voor betaald).
Ter info: bij 416.000 km is de kop gereviseerd.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
m.vr.gr.,
Zwerius Kriegsman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als misfires en brandstof die uiteindelijk in de uitlaat explodeert.
Kan een ontstekingsprobleem zijn of iets mechanisch.
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de onststekingsdelen (bougiekabels, bobine etc.). Zie je vonken, dan die delen vervangen.
Is alles in orde, dan zou ik de lekverliezen laten meten, om te zien of alle kleppen nog wel dicht gaan.
@oldford:
ontstekingsprobleem of iets mechanisch.
Dat had ik natuurlijk zelf ook al bedacht.
Daarom gaf ik aan, dat er nieuwe bougies en bougiekabels in zitten.
Een verdeler heb ik niet (wel twee dubbele bobines). Het zou dus eventueel in één van de bobines kunnen zitten.
Maar waarom wordt het dan minder erg als de motor warm wordt?
Wat die ondichte kleppen betreft: ik zou dan juist verwachten dat het bij warme motor slechter zou worden dan bij koude motor (vanwege de langer wordende klepstelen). Maar het is nu juist omgekeerd.
14 jaar
Nee hoor, als de motor warm wordt zal de klepspeling toenemen en zal dan inderdaad beter lopen als de motor warm is.
Hoe lang geleden zijn de kleppen gesteld?
compressie meten is weten
kan ook zijn dat er een nieuwe bougie gesneuveld is en dat deze onder druk niet meer vonkt.
14 jaar
Hoewel de klepspeling 5000 km geleden gecontroleerd was (volgens de rekening van de garage tenminste...), heb ik dat toch nog maar even gecontroleerd.
Alles is binnen de specs.
Overigens is het ploffen maar af en toe. Wat wel steeds gebeurt is, dat bij fors het gas intrappen de auto schokkerih accelereert. Dus net of er af en toe even een cilinder niet mee doet. Bij rustig accelereren gaat het goed.
14 jaar
egr klep nog goed
14 jaar
Welke is precies de EGR klep?
14 jaar
Heeft deze motor geloof ik niet.
In een Toyota Camry 1997 behoren Denso Bougies onderdeel nr 90919-01198. Elk ander merk mag er absuluut niet in (volgens Toyota)
Denso bougie bevat 2 lippen naar de stift.
En orginele Toyota kabels (silc.) Ik beb met mijn vorige Camry 1997 488000 km op lpg gereden. Het ploffen van de motor (inhouden) werd meestal verholpen door het vervangen van de kabels.
14 jaar
Zeker denso bougies erinzetten en originele bougiekabels anders problemen.......
Ik heb de goeie bougies er in en net vorig jaar nieuwe originele bougiekabels er in gekregen. 1 setje kabels ruim 150,- !!
14 jaar
en ploft het nog
Bij het vervangen van distributie-riem, of het demonteren klepdeksel wil men om er bij te kunnen, nog wel eens een beugel los draaien met daar op een elektrische schakeling, of voeding, bij het niet goed vastzetten of te wel het ontbreken van massa kan gevolgen hebben voor het goed draaien voor de motor. Is mij een keer gebeurd het betrof maar een los zittend boutje.
14 jaar
Het bleek uiteindelijk een lekke koppakking te zijn.
Bij de revisie van de cilinderkop (bij 416.000 km) heeft het revisiebedrijf een niet originele koppakking gemonteerd.
.Ik weet niet of het daarvan komt dat hij is gaan lekken. Nu zit er in elk geval wel een originele in
14 jaar
bij revisie altijd orginele onderdelen gebruiken anders gaat het meestal wel fout.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar