De volgende controles zijn door ons reeds uitgevoerd.
· VSV klep op werking gecontroleerd (vacuum switch valve) oké
· Bedrading tussen motor/ECU en VSV gecontroleerd. oké
· Conclusie, VSV wordt niet aangestuurd door de motor ECU (verder onderzoek nodig, eventueel testen met andere motor ECU)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De Check Engine lampje brand nu permanent. Wij hebben de auto bij de dealer gehad. Oorspronkelijk heeft zij gezegd dat die computer mogelijk kapot is. Zij hebben dus de computer uitgewisseld, maar dat had geen effect. Nu zeggen zij dat het niet een probleem is om met een brandende Check Engine lampje te rijden.
Zij zijn wel bereid om verder te zoeken, maar natuurlijk is de kosten voor ons rekening. De waarde van de auto is laag en dus om meer dan wat de auto se waarde is om deze probleem op te lossen is geen goed idee.
Voorstellen?
Tja....als je verder geen onderzoek wil doen, houdt het snel op...
De beste manier is uitlezen, storing verhelpen en dan foutcode verwijderen.
Is de auto uitgelezen en wat was de foutcode?
Zij hadden het probeer lezen, maar geen foutcode doorgegeven. Vandaar dat ze de computer wou vervangen
6 jaar
Zou het mogelijk zijn om bij een andere dealer langs te gaan en alleen om uitlezen vragen.
Dan de uitgelezen waardes hier posten.
6 jaar
Ok
6 jaar
DTC: P0443 evaprative emission control system purge controle valve circuit.
Betreft system voor benzinedamp retour.
6 jaar
In dat geval heb ik vraagtekens bij het vervangen van de ecu. Deze fout slaat op een klep dat carterontluchting richting inlaat stuurt tijdens stationair draaien.Of is klep zelf stuk, of de bekabeling ernaartoe.Dus meten is weten.
Iig ontluchting leidingen goed reinigen.
6 jaar
Enige ander opties?
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar