Ik heb met mijn Toyota Corolla 2.0 D4D Wagon (juli 2006, nu 155.000 km) al een jaar het probleem dat het motorvermogen wegvalt, omdat de brandstofdruk niet goed wordt afgeregeld. Daarvoor reed hij probleemloos. Ik las op een ander forum dat dit probleem veel voorkomt bij Toyota's Avensis Verso en in mijn auto zou dezelfde motor zitten. Er is recent weer van alles aan gedaan: luchtmassameter vervangen, het filtertje voor de turbodruksensor vervangen, Forte DPF Cleaner and regenerator toegevoegd, Forte diesel fuel conditioner toegevoegd, EGR-klep gereinigd, brandstoffilter vervangen, maar weer is het probleem niet opgelost. Turbo, katalysator en uitlaat zijn in orde.
De SCV-kleppen moeten nog worden gereinigd of vervangen. Volgens mijn garage kan dat niet gemakkelijk, omdat er een hoge druk dieselpomp in zit die gereviseerd zou moeten worden. Ik aarzel of ik deze reparatie moet laten uitvoeren, omdat ik zulke negatieve berichten over deze motor lees. Begin aardig wanhopig te worden. Heb veel suggesties gelezen op andere forums, maar zie niet bij wie het probleem blijvend is opgelost.
Vragen:
-Is een software update mogelijk bij deze auto?
-SCV-kleppen toch maar aanpakken?
-Wat raadt u me aan?
Alvast hartelijk bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat de garage al zei
pomp vervangen
geen foutcodes?
SCV klepjes vervangen.
Wat een onzin verhaal van je garage over die klepjes,ze worden bij bosjes vervangen,is een gekend probleem.
Die pompen gaan zelden kapot.
Als ze dat nou gelijk gedaan hadden,dan was de rest niet nodig geweest.
Die klepjes regelen je brandstof druk.
Foutcode word niet altijd gezet i.v.m. de tijdsduur,inhouden is vaak net iets te kort om de storing te zetten.
Als de storing komt is het code 078 met erachter een nummer tussen haakjes,wat weer zegt of de klepjes vastzitten of geen of onvoldoende doorstroming.
Je kunt de storing oproepen door op dat moment gas te geven.
11 jaar
Op 13 april schreef ik een bericht over het wegvallen van het motorvermogen van mijn Toyota Corolla 2.0 D4D Wagon (juli 2006, nu 161.000 km). Dat was toen een groot probleem. Dank aan de twee mensen die hebben gereageerd.
OPLOSSING: begin juni heb ik voor advies gebeld met een topdieselexpert (tip van een wegenwacht). Die expert zei dat er met de motor niets aan de hand was, maar dat ik niet goed reed met de auto en dat ik de motor op z'n flikker moest geven, TOEREN MAKEN. Inderdaad heb ik het afgelopen jaar heel voorzichtig gereden en snel doorgeschakeld. Na dit advies ben ik dat meteen gaan veranderen: goed doortrekken in z'n 1, 2 en 3 (tot 3000 toeren). En bij 100 langer in z'n 4 blijven rijden. Ik heb geen enkel probleem meer gehad en heb inmiddels bijna 6000 km gereden, waaronder onlangs 3000 km in de Franse Alpen, ook op steile hellingen. De SCV-kleppen zijn niet vervangen. Ik hoop dat anderen iets hebben aan deze oplossing.
11 jaar
Dat vind ik normaal rijden,tenminste,zo rij ik al jaren.
Het wil overigens niet zeggen dat het weg blijft.
Wel altijd zorgen dat je netjes warm rijd,als tie warm is dan kun je best doorhalen,doe ik ook.
Ik weet niet bij welk toerental je vroeger overschakelde.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar