close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis: distributi vervangen en wil niet aanslaan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

heb de distributiriem vervangen maar start slecht hoe kan ik dat verhelpen
heb geen speciaal gereedschap
onsteking bij stellen kan dat deze is heeft electronies met verdeelkap
wie kan mij helpen

Geplaatst door

wwgem (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gemser, als je alles volgens procedure hebt gedaan kan er toch niets misgaan?

mvg,
Hans

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

spul niet op tijd gezet cq tand versprongen?


slaat hij helemaal niet aan of slecht?

slaat aan als ik door start maar blijft niet lopen en stinkt dan naar benzine
de puntjes in de verdeelkap zijn wel ver ingesleten en geocideerd

wwgem 0

13 jaar

liep hij voor die tijd wel goed? geen start problemen?

Indien er voor de riemwissel geen start problemen waren hoeft het probleem niet in de verdeelkap gezocht te worden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Inderdaad, dan mag je het probleem zoeken in een verkeerde Timing van de distributie, en als je pech hebt mag je ook nog eens kopje lichten

[quote=Renaultmonteurtje]liep hij voor die tijd wel goed? geen start problemen?[/quote]
motor draaidegoed
hoe verdraai je de tandjes dan of moet ik alles weer los maken

wwgem 0

13 jaar

Gemser

De motor staat simpelweg niet optijd, kijk uit met het oog op klepschade
De riem kan er dus weer af.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

distributie weer compleet los, en alles op tijd zetten met speciaal gereedschap of op de markering die je zelf hebt gemaakt ( heb je toch wel)? Maar ik weet niet als het spul spieloos is, als dat het geval is dan mag je wachten tot maandag om dan speciaal gereedschap aan te schaffen

hey hallo

controleer idd de distributie timing, als de de krukas op 0 graden zet dan moet je bij je nokkenas tandwiel bij 4A de centerpiont plek in de kop kunnen zien door het gaatje van het tandwiel, is dit niet zo dan staat hij dus niet op tijd. en moet je hem op tijd zetten. bij dit type motor worden geen kleppen geraakt dus het moet wel goed komen.

mvg robbie f

robbie f 0
badge

13 jaar

bij een 16 klapper geen klep schade?

geen speciaal gereedschap nodig...alleen een trekker voor de poelie

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

Kijk maar uit want de kleppen kunnen wel degelijk aangetikt worden, en wat betreft op tijd zetten het merkteken van de poelie tegenover de nul op de kap en nokkenas op het teken zetten.


gr John

hey hallo

mocht de distributieriem geknapt zijn bij dit type motor kun je er gewoon weer een nieuwe riem opzetten en hij loopt weer. de kleppen kunnen de zuigers niet raken bij dit type motor. weet niet hoe je erbij komt john? uit ervaring? mijn ervaring als toyota monteur blijven alle FE motoren heel en de GE motoren gaan kapot. dit komt door de hoek van de kleppen in de kop.

de krukas heeft een spie en dit moet omhoogstaan, ook kun je op he ttandwiel een kleine inkepping vinden die tegen over een uitstekend puntje moet staan die op de oliepomp zit. en het nokkenas tandwiel moet met de letter 4A omhoog staan tegen over de centerpiont die op de drager van de keering geslagen is. als je dit op dezem anier doet dan loopt hij zeker weer.

mvg robbie f

robbie f 0
badge

13 jaar

de motor draait weer als een zonnetje hij stond echt van tijd
bedankt voor de info
gr willem

wwgem 0

13 jaar

Mooi dat hij het weer doet...bedankt voor de feedback.

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

[quote=robbie f]hey hallo

mocht de distributieriem geknapt zijn bij dit type motor kun je er gewoon weer een nieuwe riem opzetten en hij loopt weer. de kleppen kunnen de zuigers niet raken bij dit type motor. weet niet hoe je erbij komt john? uit ervaring? mijn ervaring als toyota monteur blijven alle FE motoren heel en de GE motoren gaan kapot. dit komt door de hoek van de kleppen in de kop.

de krukas heeft een spie en dit moet omhoogstaan, ook kun je op he ttandwiel een kleine inkepping vinden die tegen over een uitstekend puntje moet staan die op de oliepomp zit. en het nokkenas tandwiel moet met de letter 4A omhoog staan tegen over de centerpiont die op de drager van de keering geslagen is. als je dit op dezem anier doet dan loopt hij zeker weer.

mvg robbie f[/quote]
dan is het eerder een uitzondering dan regel voor een 16 klapper

`t is klaar...RenaultoFiel.
Misschien geluk gehad? of de kleppen raken de zuigers niet.
In ieder geval is het probleem opgelost.

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.