close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis Wagon 2005: Dynamo / Alternator vervangen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1CD-FTV, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Gisteren kreeg ik de volgende storingslampjes; oliepeil laag (geel), dieselfilter (geel) en accu (rood). Na doormeten dynamo bleek deze niet meer bij te laden. De oorzaak van de twee gele lampjes is me onduidelijk maar ik wil mijn dynamo vervangen.

Nu zegt de Toyota garage manual;
9. Remove exhaust pipe assy front (see page 15-10)
10. Remove exhaust pipe assy (W/Cold area) (see page 13-10)
11. Remove generator assy

Nu lijkt het me vreemd om het voorste deel van de uitlaat te verwijderen want dan kun je nog geen dynamo eruit halen. Na het verwijderen van de gehele katalysator kan dit wel maar dit lijkt me vrij veel werk.

Het meest logisch lijkt me om de aandrijfas eruit te halen. Kan iemand me zeggen wat de meest gangbare methode is om de dynamo te verwijderen? En kan het dan het best via de zijkant of via de onderkant?

Alvast dank,

Groet,

Michel

Geplaatst door

Michiel-0478 (60)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hij is eruit. De aandrijfas eruit gehaald en toen paste hij erdoor.

De reden van de twee Gele waarschuwingslampjes Is me nog niet duidelijk.

M

Gingen de andere waarschuwingslampjes misschien branden omdat de accuspanning (eventjes) beneden een bepaalde waarde kwam?
Zijn de massaverbindingen tussen motorblok - chassis - accu schoon en goed?
Bij slechte massa kunnen allerlei vreemde dingen gebeuren.

Ik heb ooit een defecte dynamo gehad. Oorzaak: M6 moer van de dikke plus kabel zat los, gevolg: gelijkrichter cq spanningsregelaar doorgebrand.
Tijdens het rijden viel ineens de stuurbekrachtiging uit, dat was het eerste wat ik opmerkte n.a.v. de defecte dynamo en dalende accuspanning.

Dank je voor je reactie Peter, het probleem is al lang opgelost maar ik denk idd ook dat ik deze lampjes kreeg vanwege lagere systeemspanning. Door het ontbreken van dynamo was het hele systeem natuurlijk afhankelijk van de accu. Bij starten bv zal de overgebleven spanning voor het systeem wel een dipje krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.