Totaal geen vermogen bij wegrijden , zowel koud als warm .
EOBD Code P1115 uitgelezen .Geen verdere storingen opgeslagen !!
Kleppen op pomp al uitgewisseld > geen resultaat
Luchtmassameter uigewisseld > ook niet
Common rail druk is wel wat aan de lage kant .
Wie kan ons verder helpen .
Is opgelost , verstuivers vervangen > nu ok > maar ja wel rare klachten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verstopt brandstoffilter? of indien aanwezig niet of slecht werkende opvoerpomp?
Bedoel je niet P0115?
Deze heeft betrekking op de watertemperatuursensor.
Even met de tester de temperattuur aflezen, als er een onderbreking is, geeft de tester -40°C aan.
Als er kortsluiting is, geeft de tester een temperatuur van 140°C of hoger aan.
ik heb zo een ding rondrijden met de code 1228
soms geen vermogen contackt even uit en weer aan en het is weer goed
hier nog tips voor?
soms alleen bij warm ... maar komt ook wel voor dat hij bij koude start het al heeft
bij de laatste meting bij warme motor was de koelvloeistof temperatuur 86 graden en de brandstof temperatuur 36 graden ... klopt dit ?? (gister rond een uur of 2 gemeten)
testkast bosch kts
Bij VW TDI's is dit een bekent verschijnsel door een vastgeplakte variabele schoepen van de turbo. Misschien bij Toyota ook een turbo (vervuilings) probleem?
ja dat klopt maar die gaan inhouden bij een bepaalde druk .. door dat er overschrijding wordt gemeten gooid de ecu de turbo druk eraf
dat is hier niet het geval
tenminste dan zou hij het continu moeten hebben en dat is niet zo
had laatst ook een d4d avensis verso
turbodruk gemeten (stilstaand voertuig)
bij een bepaald toerental viel de druk weg van ca 1.5 bar (0.5 overdruk)
viel hij naar 1 bar (dus admosferise druk)
ook onder het rijden viel de druk weg
af en toe in noodloop
maar ook beetje schokkerig
en als hij niet in noodloop ging
was de trekkracht minder dan gewoonlijk
als de druk meerdan 2 seconden niet aan de waarde voldoet
gooit de eccu zich in noodloop (dus geen turbodruk)
wanneer onderhet rijden contact uitwordt gezet en directweer aan
is deze storing gewist tot dat de grens weer is berijkt
bij deze toyota was het, het druk regel ventiel
hier was het filtertje van afgebroken
zodoende was de klep vuil geworden en zo niet goed meer fuctioneerde
we hebben gelijk ook de luchtdruk sensor in spruitstuk vervangen
klep is vreselijk duur 300+
misschien even omwisselen met een gebruikt exemplaar van showroom auto? of collega garage?
bedoel je daar mee de scv kleppen achter op de pomp?
een rode en een groene klep?
bij de storings code 1228 is dit dus het geval
het zijn de opbrengst regel kleppen
het is een bekend euvel idd bij toyota heb ik gemerkt
samen kosten de klepjes idd een kleine 300 euro netto ex
nee
ik bedoel turbo druk regelventiel
ja ok die heb ik inderdaad ook al een keer stuk gehad
beetje fragiel spul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar