auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Carina E: Hoge koppeling

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3s-fe 2.0

Goedendag,

Ik heb een lastigheidje met mijn auto...

De koppeling grijpt -zoals de titel aangeeft- nogal hoog aan...
Beetje zitten zoeken op internet, en daar kwam ik tegen dat de koppeling weleens aan vervanging toe zou kunnen zijn...

Haast twee ton op de teller, dus zou niet vreemd zijn.
Ware het niet dat het ding met geen mogelijkheid aan het slippen te krijgen is. Wat me doet vermoeden dat de plaat nog goed is... Daarnaast gaat het om een zelfstellend exemplaar, dus zou -als het goed is- het pedaal altijd even hoog moeten zitten, of niet?

Vraag is dus; moet ik de koppeling vervangen, of zou het iets anders kunnen zijn?

Heb gisteren de koppeling ontlucht, en dat hielp weinig.

Geplaatst door

MikeyMan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

micheal dat is toch echt de koppeling maar zolang je geen slip hebt is dat geen reden om deze tevervangen het wijst er alleen op dat hij dunner is geworden ; nou en dat mag ook wel na 200000 km .

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Jan, dank voor je antwoord...

Geen probleem, wou alleen zeker weten dat ik dalijk niet voor niks m'n koppeling vervang...
Geeft niks om die te vervangen, maar als het iets anders blijkt te zijn, is het natuurlijk zonde...

MikeyMan 0

16 jaar

Ik had ook een erg zware en hoog aangrijpende koppeling bij de 3s-fe (carina 2, 91). Wordt met de tijd steeds erger. Toch is de plaat nooit vervangen, auto weggedaan met 450dkm, rijdt nu waarschijnlijk nog rond (in afrika) met dezelfde orginele koppeling. Als je een beetje netjes koppelt heeft de voering van de 3s-fe een bijna oneindige levensduur.

m

Michiel7811 0

16 jaar

Mjah... Opzich heeft ie het natuurlijk twee ton uitgehouden...
En ik weet dat de vorige eigenaar een oude baas was die erg vaak met de caravan eropuit trok...

Maargoed, niks aan te doen, nieuw koppelingetje dan maar...

Vraag is dan nog:
OEM, LuK, Nipparts of Sachs?

OEM is ongeveer 400 euro, Luk en Sachs ongeveer 200 en Nipparts 275 euro...

MikeyMan 0

16 jaar

Waarom zou je een koppeling vervangen enkel omdat hij hoog oppakt? Je vervangt een uitlaat toch ook niet als er enkel roestvorming op zit?

Marcelllecram 0

16 jaar

- Vloeiend wegrijden wordt steeds lastiger door het steeds korter wordende aangrijppunt
- Zit er toch een keer aan te komen binnenkort
- Heb geen zin om ineens onverwacht langs de kant van de weg te staan
- Moet in de zomer 3000kilometer door het oostblok rijden

MikeyMan 0

16 jaar

ja michael dat is dan zeker genoeg om hem tevervangen want daar moet je niet met problemen komen testaan.
het merk van de set maakt niet uit hoor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Dan zou ik hem ook vervangen ja, succes ermee!

Marcelllecram 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.