4 weken geleden is spontaan 1 wiel gaan klapperen, als of je over die blokjes rijd bij een afzetting. Het klapperen werd dusdanig erg dat ik niet harder durfde te gaan dan 80.
Ondertussen is het fuseestuk vervangen en de aandrijfas. Het klapperen is al minder, maar nog steeds aanwezig.
Nu is het opgevallen dat de allereerste keer dat het wiel begon te klapperen deze links voor was. Zodra ik het stuurwiel iets naar links draaide begon het wiel te klapperen. Het probleem is toen 2 weken verdwenen en daarna constant terug gekeerd in het rechtervoorwiel.
Zou dit resonatie zijn van een linkse kapote aandrijfas?
Of toch de versnellingsbak?
Dit is een lastige!
al vast bedankt
Ricardo
Geplaatst door rico1976 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
schokbrekers al laten testen???
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
fusee kogel(s) en of draagarm bevestiging
rico1976 (0), 16 jaar geleden
Schokbrekers lijkt me waarschijnlijk, het begint namelijk pas na een minuut of 10 als alles warm begint te worden. Daarnaast hij doet het ook niet continu, dat is het rare aan het verhaal.
Fusseekogels dus ook niet, ik heb het hele fuseestuk vervangen door een ander.
Nico8119 (0), 16 jaar geleden
Ik heb zoiets ook gehad (niet met een Toyota) en bij mij was het wiellager versleten.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=rico1976]Schokbrekers lijkt me waarschijnlijk, het begint namelijk pas na een minuut of 10 als alles warm begint te worden. Daarnaast hij doet het ook niet continu, dat is het rare aan het verhaal.
Fusseekogels dus ook niet, ik heb het hele fuseestuk vervangen door een ander.[/quote]
daarom zal omdat t niet continu is een schokbreker niet direct de oorzaak zijn
daarom controleer 1st de ophangpunten (rubbers) van de draagarmen
jurgen12 (60), 4 jaar geleden
Heb je al aan cuppende banden gedacht ? , dan zijn de banden niet helemaal rond meer .