auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Avensis Verso: inhouden 4D4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4D4

Beste mensen ik heb een probleem met een Avensis verso 4D4 uit 2002. De auto houdt even in bij 3000 t/m en trekt boven de 3500 t/m weer door. Tijdens vakantie ging de auto al schuddend tegen de berg op. Het probleem is erger als de buiten temperatuur hoger is. Ook na het file rijden treed het probleem op.
Tot nu toe is twee maal de luchtmassa meter, klepjes in de brandstofpomp, de katalysator en het elektronisch gaspedaal vervangen en de auto is bij een diesel specialist geweest waar de brandstofpomp onderhanden is genomen. Dit alles heeft geen resultaat gehad. De dealer heeft nog steeds geen oplossing voor het probleem. Ik ben nu al een jaar bezig om de auto gerepareerd te krijgen.
Toyota zou een probleemloze auto moeten zijn maar mijn ervaring is helaas anders. (de auto heeft al wel 7 keer bij de gerage gestaan voor dit probleem). Wie kan mij helpen met een oplossing? In commentaar op zelfde soort problemen heb ik gelezen dat het een probleem kan zijn met de computer. Graag zou ik de hand willen leggen op een officieel schrijven van toyota waardit uit blijkt.
Wie heeft er een tip??????

Geplaatst door

erisaltijdweleenprobleem (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn er foutcodes uitgelezen? zo ja welke!
Ik weet niet hoeveel km de auto gedraaid heeft, maar het komt wel eens voor dat de mechanische verstelling in de turbo kortstondig vast komt te zitten. In sommige gevallen gaat de auto in de fail safe lopen (noodloop). Dan wordt de turbodruk te hoog. In Uw geval zal de turbodruk op dat moment te laag zijn en dus in gaan houden.
Succes!

Gerald T 0
badge

17 jaar

Het probleem kan in de turbo liggen Deze heeft namelijk variabele schopen Deze zorgen vaker voor storingen.

dokter diesel 0

17 jaar

Er zijn geen foutcodes uitgelezen. Het gekke is dat de auto alleen inhoud als het buiten warmer is dan ongeveer 20C en de motor flink warm is. Het probleem is begonnen bij een km stand 140.000 en de auto heeft 180.000km gedraaid. De reparaties zijn nog steeds onder garantie uitgevoerd, Ik denk niet dat de dealer de Turbo wil vervangen. Het probleem is dat ik zelf wel ervaar dat auto inhoud en de dealer zegt dat de auto goed is.

Is er een eenvoudige manier om te constateren dat het probleem bij de turbo ligt? Een turbo is nogal duur geloof ik.

Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn D4D.

Ik had een vervuilde luchtmassameter, en de injectoren heb ik gereinigd met zo'n blikje dat je voor de keruing erin gooit.
Daarana was het veel beter en nu merk ik het zelfs niet meer.
Houd wel je olie nivo van de motor in de gaten want als dat zakt dan kon je turbo wel eens de problemen veroorzaken. Inwendige lekkage via de oliekeerringen komt wel eens voor bij dit type.

Overigens is het misschien wel net het probleem dat toyota zo zelden kapot gaat dat niemand weet wat te doen als het dan een keer gebeurt.Als je meerdere mankementen krijgt heb je een punt, een moeilijk op te lossen storing heeft niets met betrouwbaarheid te maken. Als voormalig veel-rijder en opelrijder weet ik daar teveel vanaf.

Wim

wim1 0

17 jaar

Het bekende probleem van de klepjes in de brandstofpomp zo te horen

Bel eens met een goede toyota dealer

geertsje 0
badge

17 jaar

Hoi,

Volgens mij schrijft hij boven dat die klepjes al gedaan zijn.
Ik heb wel eens gehoord dat er 4 klepjes in zitten en er meestal maar twee vervangen worden misschien dat iemand hier meer vanaf weet dan kun je dit nog navragen bij de garage ?

Wim

wim1 0

17 jaar

Er zitten slechts twee te vervangen klepjes in de brandstofpomp, een rood en een groen.
Er bestaat een procedure om de oorzaak van het inhouden op te zoeken.
Eén van de te ondernemen dingen is met de intelligent tester (diagnoseapparaat van Toyota) bij vol gas in vierde versnelling vanaf 40 km/uur de volgende items op te nemen:
turbodruk
inlaatluchtmassa van de lucht
commonrail pressure
inspuitvolume injectoren
compensatie injectorvolume
inlaatluchttemperatuur
motortemperatuur
EGR on/off

Als het probleem zich voordoet kan je deze gegevens opnemen en later via uw pc mooi op grafiek laten verschijnen.
Aan de hand van die grafieken zie je dan wat niet voldoende reageert en zo kun je een idee krijgen van de mogelijke oorzaak.

De klepjes zijn er één van( meestal wordt dan een foutcode weergegeven). De klepjes kunnen meer dan eens problemen geven en moeten dan terug vernieuwd worden.

De turbo heeft variabele schoepen en kunnen vast komen te zitten. Turbo eraf en open gooien en goed reinigen en de beweegbare deeltjes invetten.

De uitlaat kan verstoppen met verminderde werking van de turbo tot gevolg. Stuk uitlaat ervan tussen halen en een buis in de plaats lassen. Je kan natuurlijk ook alles vernieuwen maar dat kost geld.

De injectoren kunnen natuurlijk ook voor problemen zorgen( zie je aan o.a. aan de injectorcompensatie gegevens)

De inlaatluchtmassameter kan vervuild zijn.

MAAR 2 niet te onderschatten problemen kunnen de EGR klep zijn die niet meer goed beweegt(eraf gooien en kuisen,vergeet de kanalen van en naar de klep niet te kuisen) en een minder besproken fenomeen op deze site de sturing van de turbo.

De sturing van de turbo gebeurt via luchtklepjes(verstopt of de luchtdarmpjes geperforeerd?) of de overlaatdrukklep van de turbo die soms te vroeg opent( gebeurt ook via een scvklepje).

Jan20ma 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.