Goedendag,
ik heb een toyota supra 3.0 i turbo uit 1987 gekocht,
wat eigenlijk wel een restauratie project is
alleen.. wil ik de motor laten lopen,
de auto staat nu zeker 2jaar stil
er zit net een nieuwe distrubitie snaar op heeft de vorige eigenaar gedaan
de auto wilt niet lopen
als de auto wel aanslaat komt er witte rook uit de buis van de inlaat,
waar ook de turboslang op zit (turbo slang is nu losgekoppelt)
ook hoort deze te zuigen voor zover ik weet, maar zuigen doet ie totaal niet..
het lijkt net alsof ie de inlaat gebruikt als uitlaat
hij knalt, pruttelt en geeft soms vlammen
wie O wie kan mij helpen?
heb de distrubitie al op verschillende manieren geprobeert uiteraard gewoon goed op tijd volgens de markeringen en de database voor dit model supra
Geplaatst door jordyy (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Supra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Supra of stel zelf een nieuwe vraag.
27 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Beste Jordyy
Was dit al eens opgelost ??
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
[i]Problemcar is niet alleen een site voor problemen, maar ook voor oplossingen! Plaats daarom altijd even een berichtje met de oplossing wanneer je probleem uiteindelijk is opgelost. Dat wordt zeer op prijs gesteld, zeker door de mensen die je hebben getracht te helpen !!![/i]
Gr. paul
jordyy (0), 14 jaar geleden
ik heb net ff aangegeven bij de vr6 Topic dat ie weg is en dat me blok in de soep gedraaid is
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
toen die vorige eigenaar de riem heeft vernieuwd heeft hij toen nog gelopen???
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
[url=http://img20.imageshack.us/i/picture001u...][img]http://img20.imageshack.us/img20/8642/pi...[/img][/url]
jordyy (0), 14 jaar geleden
nou dat kan ik eerlijk gezegt niet zeggen de oude eigenaar bestaat niet meer:(
maar ik denk dat de auto niet heeft gelopen nadat dit is gebeurt
en dat plaatje wat u laat zien die heb ik ook en ik heb het precies zo gedaan dus de distrubitie moet wel op tijd staan.
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
anders doe voor de zekerheid eerste bougie eruit draaien zuiger omhoog zetten en kijken of ook inderdaad de eerste kleppen dicht staan misschien heeft de vorige monteur wel de poulies losgehad,ik weet niet zeker of deze er maar op een manier op kunnen,je hebt erbij die zijn spieloos gemonteerd,wel in arbeidslag zetten anders staan je kleppen op tuimelen
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
en zitten je bougiekables wel op de goeie volgorde
jordyy (0), 14 jaar geleden
ik ga vanavond weer ff sleutelen ik laat het wel weer weten bedankt man
CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden
mooi dat plaatje
alleen de tandwielen kan je omdraaien
er zit verschil in de spie stand met inlaat en uitlaat
als je niet oplet en de inlaat kant op de uitlaat as monteerd loopt ie ook ploffendmaar zal niet gaan draaienop eigwen kracht
robbie f (0) PRO, 14 jaar geleden
hey hallo
ga eens compressie meten. wellicht heeft hij beschadigde kleppen doordat de vorige eigenaar de distrubitie de eerste keer verkeerd heeft hebben staan en toen de tandwielen+distributie wel goed heeft heeft gezet. met een compressiemeting weet je al wet meer.
mvg robbie f
jordyy (0), 14 jaar geleden
waar begint de 1ste cilinder?
aan de kant van de poulies
of aan de bak kant?
er is al wat meer vooruitgang de inlaat blaast niet meer,
maar zuigt nu gewoon,
de tandwielen aan de bovenkant van de nokkenas stonden verkeerd
de motor loopt nog steeds niet
er komt soms als je hem start een harde knal met een vlam uit me inlaat(backfire)
hoe komt dit?
het lijkt wel steeds alsof ie aan wilt slaan maar doet dit niet
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
is de ontstekingsvolgorde goed
jordyy (0), 14 jaar geleden
ik zou het niet weten daarom wil ik weten wat nr 1 is..
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
.
jordyy (0), 14 jaar geleden
dan zitten de kabels en dergelijke iig goed
want zo had ik het ook in gedachte
hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden
Hee, de bobinerail op het motorblok IS NIET GELIJK AAN DE ONSTEKINGSVOLGORDE. dus als je de eerste bobine op cil 1 hebt staan enz. ben je al fout bezig.
Groeten Marcel
P.S. is dat dat krokante auto'tje waar ik een foto van heb gezien op Supras.nl ????
@ robby, de motorcode is ook niet goed van jouw uitdraai, hij heeft de 7M-GTE ( Turbo)
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
gegevens die hier staan zijn hetzelfde als van turbo
hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden
Helaas Robby.
De 7M-GE ( Natuurlijk Aangezogen) heeft een verdelerkap met enkele bobine. De 7M-GTE heeft een bobine per cilinder die naast elkaar op een rail gemonteerd zitten.
Dus de meetwaarden etc van de beide systemen komen niet overeen met elkaar.
Het enigste wat WEL klopt is de ontstekingsvolgorde.
Groeten Marcel
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
De krukas kan ook een volle slag verkeerd staan.
Dan gaat het idd verkeerdom.
Gr. Harry
jordyy (0), 14 jaar geleden
[quote=hellbat]Hee, de bobinerail op het motorblok IS NIET GELIJK AAN DE ONSTEKINGSVOLGORDE. dus als je de eerste bobine op cil 1 hebt staan enz. ben je al fout bezig.
Groeten Marcel
P.S. is dat dat krokante auto'tje waar ik een foto van heb gezien op Supras.nl ????
@ robby, de motorcode is ook niet goed van jouw uitdraai, hij heeft de 7M-GTE ( Turbo)[/quote]
marcel, ik ben niet helemaal achterlijk hoor hahah..
maar ik had het al goed staan,
er staat origineel af fabriek op gedrukt welk nr waar moet enz.
toch bedankt
jordyy (0), 14 jaar geleden
[quote=berendonck]De krukas kan ook een volle slag verkeerd staan.
Dan gaat het idd verkeerdom.
Gr. Harry[/quote]
krukkas heb ik al 10 rondjes gedraaid en bij elke slag opnieuw me snaar afgesteld bwvs:P
is niet het exacte probleem\
thnxx
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
het was mij ook alleen maar te doen om de afbeelding met volgorde[url=http://img187.imageshack.us/i/picture003...][img]http://img187.imageshack.us/img187/6310/...[/img][/url]
robbie f (0) PRO, 14 jaar geleden
hey hallo
Compressie meten!!!! dan weet je meer, wellicht zijn er wat kleppen beschadigd?
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat gebeurd er als je de motor op tijd hebt staan en je draait hem door openen dan ook daadwerkelijk de uitlaatkleppen van de 1e cylinder ???
Gr. Harry
hardhiec (0), 14 jaar geleden
Is dit niet zo'n verdelerkap die via de nokkenas aangedreven wordt? (heb ik op mijn MR2). Dan zou eventueel ook de stroomverdeler er verkeerd ingestoken kunnen zijn. Heb ik zelf wel eens gehad.
CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden
kappen draaien niet
worden je draadjes een beetje getwist
maar ik zeg draai 1e cilinder intop en kijk of de kleppen dicht staan
contoleer dan de ontsteking
hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden
ontsteking VALT niet te controleren, deze is electronisch.
[img]http://i48.tinypic.com/330si2p.jpg[/img]
Zie de 6 bobines, met spaghettikabels op het kleppendeksel zitten. Kijk effe of ie goed staat.
Groeten Marcel