Een keurgarage gaf me vandaag te horen dat mijn carterpan lekt. ik ben er al uit dat ik hem opzich zelf kan vervangen.
volgens hen is er een scheurtje as gevolg van roestvorming. ik heb zelf nog geen lekage gemerkt onder die auto? staat ook op de keurings verslag van de garage. heeft iemand wat gedachten mee te wisselen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekkagre carter pan is geen afkeur punt
wat wil je verder weten?
andere garage zoeken dus die keurt, of aanvechten bij de rdw.. onterecht afgekeurd kan aangevochten worden.
ding mag lekken voor apk, sluit me bij jerry aan..
ik ook
de enigste lekkage die NIETMAG is brandstof lekkage
denk dat die garage eenverwarming uit jaar kruik heeft die lekt en van de milsjeu dienst op zn falie heeft gehad
of ruzie met zn vr
is ie gefrustreerd van en reageert dat op jou af
rdw bellen en aanschrijven
wat arie 59 zei
vakantie is in verre aantocht,meeste mensen beginnen ervoor te sparen,en een beetje bij te verdienen
als het ook op het keuringsformulier staat, is het niet zo'n slimme zet van de garage om zo bij te verdienen....gaat hem punten kosten als quintus dit aan gaat vechten.
Hmm, is het niet zo dat een auto geen vloeistoffen mag lekken?
Ik heb overigens bij m'n Corolla DXL van '94 de carterpan losgehad en laten dichtsolderen met hardsoldeer. Het demonteren/monteren is heel goed zelf te doen als je de auto op 2 oprijbokjes zet (ik neem aan dat het model van '96 niet zoveel verschilt).
Als jouw carterpan al doorgeroest is, dan kun je beter een nieuwe halen (CAR in Nijkerkerveen kan je er vast aan helpen). De roestende carterpan is een zwak punt van dit type auto.
17 jaar
gezien het milieu lijkt het nergens op, maar is geen APK onderdeel.
paul,
bedankt voor alle reacties, maar let wel even . het gaat hier om een diesel. mij werd dus verteld bij de garage, dat bij de roetmeting er veel druk op de motor komt. ik weet dat er wel druk op de dist-riem komt, maar agv de roestvorming kan de carterpan barsten of zoiets, door de druk???? zie dan ook mijn eerdere pole van "CARTERPAN vervangen".
17 jaar
[quote=qlinden]bedankt voor alle reacties, maar let wel even . het gaat hier om een diesel. mij werd dus verteld bij de garage, dat bij de roetmeting er veel druk op de motor komt. ik weet dat er wel druk op de dist-riem komt, maar agv de roestvorming kan de carterpan barsten of zoiets, door de druk???? zie dan ook mijn eerdere pole van "CARTERPAN vervangen".[/quote]
leuk verhaal, indien ik zeg dat ik rooie ganzen in mijn tuin heb lopen geloof je me dan ?
paul,
neeman, ik heb kaboutertjes op zolder, die elke avond de afwas komen doen.
Hahahahahaha
Luister, zolang je verdelerkap geen valse lucht gaat trekken naar de uitlaat, gewoon laten keuren die hap, en zeg maar dat IK dat gezegd heb.
Groeten Marcel
Nee, Paul, DAAR geloof ik geen flikker van want ik heb ZELLUF gezien dat ze BLAUW waren...!!
Ennuh..., dat van die VALSE lucht....???
VERGEET HET MAAR!
Dat is ALLEEN zo wanneer de motor zijn volle bedrijfstemperatuur gehaald heeft en dan betrteft het NOG slechts de GEBAKKEN lucht....
17 jaar
nee, dat waren zwaantjes
Aha, Hellbat!!
Ge zijt un Urbanus fan..??
17 jaar
waar zijn die roze eenden dan met witte stippen
weer verstopt voor de pasen paul
en die ene eend lekte toch ook
paas eieren oid
eeuh.. het lijkt me wel duidfelijk he Qlinden
17 jaar
hopen dat Qlinden niet boos is geworden... hem duidelijk is, dat men hem iets probeert wijs te maken.
paul,
ok bedankt heren, duidelijk.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar