Heb al vanalles geprobeert om van het kromtrekken van mijn voorst schijvenremmen te voorkomen niets help.
Weet iemand voor dit probleem een oplossing?
Heb al drie keer nieuwe remschijven gezet met nieuwe remblokken maar het euvel blijft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat versta je onder van alles gedaan? Wil je een antwoord met tips hebben, is het wel van belang dat de tipgevers iets meer weten. BV heb je de remklauwen vervangen? die kunnen blijven hangen, hoeveel kilometer heeft de auto gereden? Monteer je originele schijven ? etc.etc.
Eer zijn diverse oplossingen om het kromtrekken van de remschijven te voorkomen, doch moet eerst naar de oorzaak worden gezocht en de gebruiksomstandigheden worden ontleed
wordt er met de wagen snel gereden en stevig geremd????
er zijn remschijven met extra ventilatie, diverse soorten remblokken inzake hardheid van de blokken, zijn de geleidepennen van de remzadels correct gemonteerd, zijn de schijven correct gemonteerd, is de astap roestvrij, er mag geen gebruik van remvet worden gemaakt, zijn de wielbouten met een momentsleutel aangetrokken, namaak alu velgen zorgen ook nogal eens voor problemen, vertonen de achterste remschijven geen slag of indien het trommels zijn zijn ze wel rond? Is er na de montage van nieuwe schijven nagemeten op slingering met micrometer
mijn ervaring is dat de remschijven zolang meegaan als de blokken, doch heb diverse malen foute montages gezien
beste toyota rijder dit probleem, het kromtrekken van de remschijven is bekent bij de dealer c/q importeur. de oplossing
is nogal prijzig namelijk het vervangen van de komplete voorremmen en daarmee bedoel ik met name de remblokhouder en de remklauwen (zuiger en cilinder). remblokken en schijven spreekt voor zich. ik hoop voor je dat er nog garantie opzit informeer bij de dealer.
22 jaar
beste, het probleem is op dit moment nog niet opgelost, ook de invoerders, constucteurs weten het. Ik moet je voorlopig teleur stellen, momenteel is er geen oplossing voor lange termijn. Voor korte termijn kun je ze terug vervangen!.
HET PROBLEEM IS DE REMBLOKKEN ZELF !!! DEZE ZIJN TE HARD EN DAARDOOR WORDT DE SCHIJF TE HEET. MET ALS GEVOLG KROMTREKKEN !
Hallo,dit probleem is ons zeer goed bekend.Wij hebben in onze garage een lesauto in onderhoud met hetzelfde probleem.
Alles al geprobeerd,nieuwe schijven (origineel en immitatie)
hetzelfde geldt voor de remblokken.Bij de dealer is het euvel ook bekend.Het probleem zit in de wielophanging,waar niet heel makkelijk wat aan te doen is.Er zijn meer auto`s met dit euvel.
(ford sierra)
Klopt. Bij meerdere automerken met het euvel 'kromtrekken' zit vaak een oplossing in zachtere remblokken.
Zelf heb ik goede ervaringen met remblokken van EBC, dit is geen imitatie, integendeel de blokken zijn duurder dan origineel maar ook beter !
Deze blokken zijn schijfvriendelijk, slijten daardoor sneller maar laten je schijf intact en het remt ook veel beter !
21 jaar
Nieuwe schijven trekken altijd krom ?? dat heb ik nog nooit gehoord. Bij ons in het vw net komt het ook voor dat schijven kromtrekken maar beweren dat alle nieuwe schijven kromtrekken vind ik toch een beetje overdreven. Er zijn bepaalde automodellen die gevoeliger zijn dan andere maar dan nog.
Wij lossen de hardnekkige problemen gewoonlijk op door eens een ander merk van remblokken te monteren met de nieuwe schijven.
Nieuwe schijven trekken altijd krom. Je moet gewoon de schijven aan de auto laten afdraaien. Hierdoor wordt een gebruikte schijf weer als nieuw. Een schijf is gemaakt van gietijzer dit moet zich in het begin altijd zetten als je daarna afdraait is het probleem verholpen.
21 jaar
Ik heb hele goede ervaringen met het MAD afdraai apparaat. Deze wordt aan de remklauw gemonteerd en dus word de schijf precies in lijn gebracht met de remklauw. Problemen komen vrijwel nooit meer terug.
Ik heb dit ooit eens voorgehad met een Corolla.
De dealer heeft de remschijven afgedraaid, nieuwe blokken en alles word in orde.
Nooit geen problemen meer gehad.
21 jaar
Heb ook een gelijkaardig probleem met mijn Avensis D4D, bwj. 04/2000. Het stuurt trilt hevig tijdens het afremmen. De verdeler heeft reeds de remschijven en klauwen en blokken in de garantieperiode vervangen maar is na een tijd weer teruggekomen, ondertussen ook de remschijven herslepen, nieuwe blokken maar alles zonder resultaat.
Ik ben aan het informeren of er misschien non-toyota remschijven bestaan en wellicht dat ik dat eens ga proberen om de trillingen weg te krijgen
20 jaar
Ik heb begin vorige week nieuwe remschijven van het merk Brembo gemonteerd en ook de remblokken vervangen door het merk Lucas, een zachter type dan de originele.
Tot op vandaag heb ik geen last meer gehad van trillingen. Uiteraard kan dit pas herzien worden na een 2000-tal kilometer.
20 jaar
Ik heb tot heden geen problemen meer gehad tijdens het remmen met bovenstaande wijziging.
Mocht dit toch nog veranderen houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
19 jaar
Hallo iedereen,
We zijn nu inmiddels april en al 2000km overschreden.
Nog steeds geen problemen met de remschijven alsook geen trillingen meer.
Ik denk dat we hier onze conclussies uit mogen trekken.
Groetjes,
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar