collegas,
een picnic met een 3f-se motor, moet de krukasbout links of rechtsom?
kreng is met geen mogelijkheid los te krijgen!
hoevast moet ie eigenlijk?
alvast bedankt voor het advies
mvg jeroen
Geplaatst door JGG (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Picnic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
daandc (0) PRO, 13 jaar geleden
Uitdraaien moet gewoon linksom !!
Zoals een gewone bout .
Als deze niet los wil een zwaardere luchtsleutel nemen .
Heb je deze niet dan een verfstripper nemen ( geen brander of stookpit oid !!! IVM krukas keering ) en bout heet maken en dan de luchtsleutel erop .
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
108 NM vast
Gerard van Ingen (0) PRO, 13 jaar geleden
Je kunt ook een gaatje boren van ongeveer 10 mm. in het koppelinghuis, op de plaats van de starterkrans.
Dan steek je een platte schroevendraaier in de starterkrans en kun je het vliegwiel blokkeren.
Evt. een verlengstuk op de sleutel en de krukaspoelie bout moet loskomen.
Succes
Gerard.
Toyota11662 (0) PRO, 13 jaar geleden
Los starten is ook een optie.. Of wat olie in de luchtaansluiting van je luchttol doen, dat wil ook weleens werken
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
dat losstarten is zeker een optie,maar voordat je dit gaat doen moet je er wel zeker van zijn dat de poulie met spie is, anders zit je lelijk in de problemen
Toyota11662 (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=robby10030]dat losstarten is zeker een optie,maar voordat je dit gaat doen moet je er wel zeker van zijn dat de poulie met spie is, anders zit je lelijk in de problemen[/quote]
100% poulie met een spie! maar inderdaad, neem nooit het risico als je dat niet weet:p
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
ik bedoel ook niet deze auto,maar gewoon in 't algemeen er zullen er genoeg zijn die dit lezen en denken effe losstarten.
marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden
Probeer niet te "hangen"aan een pijp die om je sleutel zit om de bout los te krijgen. Probeer een soort piekspanning te creëren door een stevige ruk aan de sleutel te geven. De motor goed blokkeren, evt de startmotor eruit halen om de starterkrans zichtbaar te maken om daar de motor te blokkeren.
Anders evt in z'n 5 en iemand die het rempedaal vasthoudt.
Dat gaat meestal beter.
Niet losstarten, dat gaat met heel veel risico vind ik.
S6
Leo65141 (0) PRO, 13 jaar geleden
Bout effe warm stoken, op de kop ,voorzichtig en niet te lang, warmte effe in laten trekken en
los draaien met luchttol is me al diverse keren gelukt zonder de keerring te beschadigen
suc6
patrickbotten (0) PRO, 13 jaar geleden
dop van 17 / 19 mm erop, T gewricht met buisje dit tegen kardanzetten en starten, geen probleem, heb zo al meerdere losgekregen, troost u de kardan zal niet stuk gaan en als je goed materiaal hebt ook dat gaat niet stuk, neem wel een zwarte dop (voor slagmoersleutel) een gewone kan wel eens barsten. Gaat het nog niet ?? Opwarmen dan !
JGG (0) PRO, 10 jaar geleden
bedankt voor de tips! grote luchtsleutel was de oplossing!