auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Yaris: Luchtmassameter

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 D4D (75pk)

Hoe komt het dat een LMM bij een Toyota haast nooit stuk gaat, terwijl dit bij Duitsers constant gebeurt???

Geplaatst door

Japan (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

japanners zijn gewoon slimmer!!!
ik ben 1 keer overgestapt naar duits(opel astra),en inderdaad ging de luchtmassameter kapot!!!! voor mij nooit meer duits,geeft alleen maar ellende.
ik blijf gewoon toyota rijden,super!!!!

dave1250 0

17 jaar

In japan kunnen ze gewoon goed auto's bouwen en in europa echt niet.

tarabeest 0
badge

17 jaar

Dat is een discussie waar je nooit uitkomt, het heeft ook met smaak en voorkeur te maken.
Ik heb zowel europees als japans gereden en rijd nu in een primera.
Doodsaaie auto, maar draait al 200.000km probleemloos en op lpg in de rondte.
Er zit wel degelijk verschil in het onderhoud.
Bij deze nissan is alles op een aandrijfas na nog origineel, dat was bij de europese autos wel anders.
Daar was ik tussen de 100 a 150.000 km een bak met geld kwijt aan schokdempers, ashoesjes en aandrijfassen, distributieriem,waterpomp,spanrollen,dynamo,remschijven,wielremcilinders,cuppende banden en de nodige elektrische storingen.
In mijn familie rijden redelijk wat toyotas, mazda,peugeot en renault rond.
Bij de jappen blijft het gewoon draaien en de franse en de duitse autos kosten heel wat aan onderhoud.
Ik heb ook de indruk dat er veel preventief word vervangen bij de europese merken en veel software ge-update word waardoor er weer andere storingen ontstaan.
Ik vind de elektronika van de jappen veel stabieler en is niet zo nadrukkelijk aanwezig.
Ook renault heeft toegegeven dat de laguna van de eerste jaren een compleet drama was en hebben veel over genomen van de standaard die nissan neerzet kwa kwaliteit.
Ik heb 5 volkswagens gehad en van binnen straalde de kwaliteit er van af, het zit allemaal op de goede plek.
Nog steeds vind ik het mooie autos en mooie techniek, met name de diesels hebben een standaard neer gezet.
Ik bleef me alleen verbazen dat ik bij alle 5 dezelfde kwaaltjes tegen kwam, en dat viel mij gewoon tegen.
Als je dat niet zo erg vind of aan gewend bent heb je er een prima kar aan!.
Bij de franse autos heb ik een beetje het idee dat ze het verliezen op elektro gebied.
Dit is nooit een sterk punt van de fransen geweest en er komt steeds meer elektronika aan te pas.
Als dat nooit je sterkste punt is geweest, dan word hele kluif om dat goed te laten functioneren.
De stroom van spookmeldingen en uitval van elementaire functies, dan kun je als garage tegen de klippen op werken, maar daar kom je niet uit.
Het zijn ook geen echte storingen of slijtage storingen, maar er komt veel voort uit de gebrekkige elektronica.
Dit neemt niet weg dat ik nog steeds de europese autos gewwon vaak mooier vind om te zien.
Maar ja, van een mooi bord alleen kun je niet eten.

primera p11 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.