wie heeft er van gehoord of er van een avensis diesel d4d een gewoon vliegwiel wordt gemonteerd i.p.v een massa vliegiel bij een taxi of lesauto en wat hier het onderd. nummer van is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb weleens gehoord dat er andere vliegwielen te krijgen waren, maar ik heb tot nu toe alleen nog maar de normale vliegwielen gemonteerd, jammer dat ze zo zwak zijn en dat ze bij taxis en lesautos vaak kapot gaan. Ik zat weleens te denken om een vliegwiel van een avensis verso te monteren dat is een gewoon normaal vliegwiel, alleen ik heb het nog niet gedruft. Laat eens weten als je een oplossing heb!
succes
Ik heb een keer de magazijnman van Toyota Louwman Den Haag Kerketuin gesproken. Als ik het nog goed weet hadden die een zwaarder vliegwiel voor deze auto's. Succes.
ik heb wel eens gehoord dat het vlieg wiel van een rav D4d er zo op past.en dat is geen 2 massa vliegwiel.
mvg je Colega.
19 jaar
ik heb hier een rav d4d diesel en daar zit wel een 2massa vliegwiel op ........
hoeveel speling mag deze hebben?
gr daan
[url=http://imageshack.us][img]http://img251.imageshack.us/img251/3046/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img389.imageshack.us/img389/429/a...[/img][/url]
het buitenste mag met de hand amper kunnen worden bewogen tegenover het binnenste..
paul,
Hey Daniel
Je vliegwiel mag wel wat speling hebben je kan hem denk soms 2/3 cm naar links en naar recht bewegen, je moet alleen even kijken of dit erg licht gaat, inprincipe mag de vliegwiel wel speling hebben, Want dat hebben ze bij nieuws afaan ook al. Als je vliegwiel kapot is dan loopt de de motor stationair onregelmatig, was dit het geval? dan zou ik hem vernieuwen anders laten zitten
Zijn deze vliegwielen voor het nieuwe type vanaf 2003 nog steeds zwak, of zijn deze ondertussen gemodificeerd?
18 jaar
worden tegenwoordig bij taxi's en lesauto gewon vliegwiel gemonteerd [hoort ook een nieuwe koppeling bij] nummers zijn bij ons bekend]
Wat zijn de sympthomen van een defekt vliegwiel. Heeft dat ook te maken met een overdreven kanteleffect van motor bij abrupt gas los en weer opnieuw gasgeven? Ik heb sinds kort een avensis d4d en die heeft deze neiging nogal sterk.
18 jaar
bij een defect massavliegwiel hoor je een tikkengeluidt en de motor loop onregelmatig
Hallo Bowie,
Ik heb van een avensis D4D het 2-massa vliegwiel vervangen, dit is ook een taxi, door het vliegwiel van een corolla, je moet dan alles vervangen, plaat, drukgroep en druklager en vergeet de bouten niet waar je het vliegwiel mee vast zet, de nieuwe zijn anders. De auto heeft inmiddels 80.000 km gereden zonder problemen.
Goet Maurits
18 jaar
heb minstens 30 x al vervangen is een echte ramp, weet dat meer de helft van de rav d4d rijders met een defecte vliegwiel rondrijden.
je kunt makkelijk herkennen : bij bruut vertrek maakt een piepend geluid, net als de v-riem: is het vliegwiel.
ook als ze op stationair de motor trilt, ik doe de bestuurdersdeur open, als ze trilt is vliegwiel in onbalans = stuk !
best is een kompleet vast vliegwiel met bijhorende bouten en koppelingsplaat en drukgroep.
de toyota dealer heeft deze part nummers.
voor belgië neem je best kontact met de dealer ivm waarborg.
Hallo ik ben onderhouds monteur bij een taxi bedrijf we hebben tientallen avensisen .
wat ik heb uit geprobeerd, is,als ht massavliegwiel nog vlak is .
Het vliegwiel in een goede stand zetten en dan op zes punten vast lassen met op 6 punten de zelfde las rups i.V.M onbelans.
De eerst auto heeft meer dan honderduizend km gereden.
Lijk met voldoende getest. lekker goedkoop!!
18 jaar
[quote=1966-herman]Hallo ik ben onderhouds monteur bij een taxi bedrijf we hebben tientallen avensisen .
wat ik heb uit geprobeerd, is,als ht massavliegwiel nog vlak is .
Het vliegwiel in een goede stand zetten en dan op zes punten vast lassen met op 6 punten de zelfde las rups i.V.M onbelans.
De eerst auto heeft meer dan honderduizend km gereden.
Lijk met voldoende getest. lekker goedkoop!![/quote]
en welk type koppelingsplaat wordt er na deze ingreep toegepast.
paul,
inderdaad, wel handig als je in elk geval ERGENS een stel tangentiaalveren inbouwt.
Groeten Marcel
Het zelfde type, plaat -koppeling- en druklager geen (veren toe voegen)
succes.
18 jaar
Dat lijkt me schier onmogelijk! Ten eerste vanwege het onbalans wat je krijgt na het lassen en ten tweede en nog belangrijker: Hoe krijg je de auto vanuit stilstand in beweging? Je hebt nu een alles of niets overbrenging zonder veren. Zal in ieder geval wel lekker bruusk zijn.
Sytze
Hallo,
Mooie discussie jongens!!
Let wel even op als het gaat over onbalans, hoe dichter je bij het midden van de as komt hoe minder effect onbalans heeft. Dus als de goede man zijn lasrupsjes tegen de as heeft liggen zal hij er inderdaad weinig van merken.
Het andere punt hoe je de auto in beweging krijgt vind ik ook interressant!
Wim
17 jaar
hallo allemaal
wie wat wat het vervangende type is als je het zwakke massavliegwiel dus niet weer wil gebruiken,dus van welk type toyota moet het gewone vliegwiel / drukgroep en koppelingsplaat zijn.
gaat dus ook om een d4d van ik meen 2003 waar we vandaag de bak onderuit hebben gehaald.
vriendelijke sleutelgroeten joop
17 jaar
Volgens Herman gewoon dichtlassen die handel, nieuwe plaat steken, en de prise-as vangt de torsie wel op. Hoop dat die dik zat is in elk geval.
Groeten Marcel
Even ter info voor Sytze, die dalijk gaat reageren, het is dus een Cynisch bedoelde opmerking.
Groeten Vleermuisje
hallo marcel
gezien de auto niet van mij is ,maar van mijn zwager, en mede gezien de ontiegelijke k*tklus om alles te demonteren (subframe los) en dit alles ZONDER brug, durf ik het niet aan om het vast te lassen.
dus wil nu een gewoon vliegwiel,drukgroep en koppelingsplaat monteren maar moet wel zeker weten dat ik die van het goede type plaatst.
vr gr joop
17 jaar
[quote=hellbat]Volgens Herman gewoon dichtlassen die handel, nieuwe plaat steken, en de prise-as vangt de torsie wel op. Hoop dat die dik zat is in elk geval.
Groeten Marcel[/quote]
een prise as die de torsie wel op vangt??? mag hopen dat je dit cynisch bedoelt marcel! ik neem aan dat je weet hoever een prise as kan torderen? mag ik je er ff op wijzen dat de stijfheid van een prise as iets taaier is dan ehh, laten we zeggen ehhh de stijfheid van een talbot horizon. t'is in geen geval een stukkie elastiek.....
Sytze
Sytze, je LEEST niet, staat er gewoon bij hoor.
Groeten Marcel
Loud and clear! haha, na aanpassing.....
nou, de koppeling is inmiddels in zijn geheel (plaat/drukgroep/lager/vliegwiel) vernieuwd ,we hebben maar weer gekozen voor een massavliegwiel,omdat er geen een dealer in de regio rotterdam ervan wist om een set van een andere toyota te nemen.
er waren in het begin wel problemen met het massavliegwiel,maar na een modificatie ervan bij toyota is dit opgelost ,zeggen ze.
het nieuwe vliegwiel heeft inderdaad een ander partnummer.
het is wel een grote sleutelklus zonder brug en zoals eerder hier vermeld kan je beter het hele subframe demonteren.
greetz joop
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar