auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Camry: mijn toyota trilt en schut bij 60 km en bij 100 km

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 automaat

mij auto trilt en schud bij een snelheid van 60 km en bij 100 km hij in 2x uitgelijnd en het komt toch weer terug weet iemand raad ?

Geplaatst door

paul112 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Schokbrekers al nagekeken? Banden verkeerd afgesleten?

Nico8119 0

13 jaar

de auto heeft pas een grote beurt gehad + apk ik neem aan dat de schokbrekers + banden nog goed zijn anders had de garage het wel gezegd
ps nog bedankt voor het meedenken

paul112 0

13 jaar

Bij de APK wordt alleen gekeken of de schokbrekers lekken niet of ze nog goed functioneren. Voor de rest is er heel weinig te meten aan schokbrekers. Hoevel km heeft de auto gelopen? Indien meer dan 150.000 dan zou ik de schokbrekers zowieso laten vervangen.

Banden idem. Indien voldoende profiel over het hele loopvlak dan krijg je geen afkeur. Je moet (laten) meten of de profieldiepte van de banden varieert (dezelfde band op meerdere plekken meten). Dan weet je of de band nog rond is of niet. Daarvoor kun je het beste naar een bandenspecialist.

Nico8119 0

13 jaar

Het is misschien een simplistische kijk, maar ik zou mijn banden eerst nakijken en wel op deze wijze. De auto opkriken net zo hoog dat de band draaien kunt.En dan draaien maar. Speel even met de hoogte v/d auto. Als je goed doet kun je voelen of de band rond is en zelfs waar de band "bol"is.Als de band ergns op een punt de grond raakt of zelfs op meer plekken is de band boosdoener. Dat herhaal je op alle vier de wielen.
Het is werkelijk de goedkoopste manier om banden te onderzoeken op ronding.
Hopelijk hebje er succes mee!

voyager 0

13 jaar

Schokdempers vervangen omdat ze er meer dan 150.000km op hebben zitten is onzin.
Die dingen vervang je als ze lekken,eerder niet.
Bij een jap heb ik ze nog nooit hoeven vervangen.
Als dit soort klachten van je dempers afkomen dan zijn ze zo ver af dat je er niet eens meer recht uit mee kan rijden.
Het is ook geen aandrijfas waar onbalans in zit.
Of je banden zijn idd niet meer mooi rond.
Je hebt ook geen storingsmelding?.
Als je rustig optrekt heb je het dan ook?
Kijk eens visueel naar je velgen en kijk eens of er beschadigingen aan te zien zijn.
Kijk ook eens visueel naar je banden en voel aan het loopvlak of er geen bobbels of verdachte plekken op zitten.
Je hebt het over uitlijnen,maar zijn je banden ook gebalanceerd

primera p11 0

13 jaar

de auto heeft 143.000 km gereden de banden michelins deze zijn nagekeken en niets gevonden. de banden zijn ook gebalanceerd. de schokbrekers veren niet na. kijk je leest ook op deze side banden vervangen + schokbrekers en de auto trilt nog steeds maar zijn wel 1000 euro armer.ik dacht misschien zelf aan een of ander rubber. ps nog bedankt voor het meedenken

paul112 0

13 jaar

[quote=primera p11]Schokdempers vervangen omdat ze er meer dan 150.000km op hebben zitten is onzin.
Die dingen vervang je als ze lekken,eerder niet.
Bij een jap heb ik ze nog nooit hoeven vervangen.[/quote]
Ik heb inmiddels bij 2 jappen (waarvan 1 Toyota) alle 4 de schokbrekers vervangen omdat er niet meer fatsoenlijk mee te rijden viel (o.a. vanwege trillen bij bepaalde snelheden en wegligging). Goede schokbrekers zijn essentieel voor de grip van je banden en dus ook je eigen veiligheid! Je kunt nog zoveel geld uitgeven aan goede banden, maar als de schokbrekers slecht zijn, dan heeft dat geen enkel nut.

Paul: als de auto trilt, kun je de automaat op een andere versnelling zetten zodat de motor meer toeren maakt en kijken of het trillen dan weg is? Op deze manier kun je nagaan of het probleem in het onderstel zit of ergens in de motor.

Nico8119 0

13 jaar

ik heb geen storingsmelding ,en als ik de overdrive uitschakeld blijft de auto gewoon door trillen .ik heb per telefoon de garage gebeld en die zei dat het de homokomeet (als ik het goed schrijf) kon zijn

paul112 0

13 jaar

Geen last van hoogteslag ??

daandc 0
badge

13 jaar

De homokomeet is meer iets voor Geer & Goor :-) Als het de homokineet is, dan zou het effect volgens mij weg moeten zijn als je het gas loslaat. Heb je het trillen op alle wegen bij die snelheden?

Nico8119 0

13 jaar

ja, het trillen is op alle wegen en is weg als ik harder of zachter gaat rijden maar je moet wel gas terug nemen want het trillen word steeds erger . je bent bang dat de wagen uitelkaar valt

paul112 0

13 jaar

even een update: de camry is bij de dealer geweest ,en deze heeft een hoogteslag gevonden in de linker voorvelg ze hebben het reserve wiel nu links voor gezet .en de velg word nu gericht ,ik krijg nog een prijs opgaaf van wat dit gaat kosten. dus daandc had het bij het rechte eind. de camry rijd weer als een zonnetje ik wil jullie allemaal nog bedanken voor het meedenken vr gr paul h

paul112 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.