Toyota Carina 1995: motor loopt slecht bij warm weer, of constante snelheden

Bouwjaar: 1995

Na 3 bezoeken aan de garage, waar ze alles doorgemeten en getest hebben.
zit ik nog steeds met een motor(lean burn) die bij lage snelheden of juist heel lange ritten.
soms ineens onregelmatig gaat lopen en de indruk geeft alsof hij op 3 pitten loopt en hapert en schokt
roffelend uitlaat geluid
het lijkt erop dat mijn airco en de verlichting van invloed zijn op het moment van storing
alle sensors zijn doorgemeten, de computer is uitgelezen
de kabels zijn vervangen
maar nog geen 4 uur nadat ik de auto heb opgehaald, zit ik alweer met het zelfde probleem.
wie kan mij helpen om de monteurs van de toyota garage op weg te helpen voordat ik afknap op mijn favoriete automerk

Ber1969

Geplaatst door Ber1969 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

f1boss2988 (0) PRO, 19 jaar geleden

laat ff de verstuivers contr en reinigen,dit is vaak het probleem bij deze motoren.

Ber1969 (0), 19 jaar geleden

Ik zal het nogmaals laten doen, als ik morgen terug ga
maar de garage heeft mij verteld dat ze dit hebben gedaan.
1e keer bougie kabels vervangen en bougie's getest
2e keer computer uitgelezen en alle sensors getest bobiene getest en weerstand gemeten en een flink eind proefgereden.
3e keer op mijn verzoek de sportuitlaat laten vervangen door een orginele en wederom alles doorgemeten en uitgelezen
geen storingsmelding en alle sensors werken volgens specificatie.
Ik zal bij het volgende bezoek aan de dealer wederom de lambda sonde en de injectoren laten testen
zeker omdat de storing erg veel lijkt op een slecht brandstof mengsel in 1 van de cilinders
hier kwam ik achter door tijdens het slecht draaien 1 voor 1 de bougie kabels los te halen
bij 3 van de 4 ging de motor nog slechter draaien en bij de vierde bleef dit gelijk
het probleem zat dus volgens mij in cil 3.

vraagje ! is het ook goed om van die vloeistof bij je brandstof te gooinen die je injectoren reinigt???????

f1boss2988 (0) PRO, 19 jaar geleden

reinigingsmiddel via de tank heeft vaak geen zin meer,
de verstuivers moet toch doormiddel van een trillingsbad worden gereinigt.
mocht de storing weer voorkomen verwissel de verstuivers dan onderling en trek dan weer de bougie kabels 1 voor 1 los als het goed is verplaatst de storing naar een andere cil.

Ber1969 (0), 19 jaar geleden

heeft elke dealer van toyota zo'n trilbad??

wat me trouwens opvalt is dat deze klacht bij meerdere modellen van toyota voorkomt op deze site.
ik begrijp echt niet dat de dealer hier dan niets van weet en dat ze er meer dan 3x over moeten doen om er achter te komen wat het euvel is.
en die reiniger deed ik altijd ongeveer om de 20.000 km.
meestal als ik een heel lange rit voor de boeg had.
weet iemand wanneer je het brandstof filter dient te vervangen mijn km stand is 134.000 km
kunnen bij deze stand de verstuivers of het brandstoffilter al verstopt zijn.
bedankt trouwens voor jullie reactie's tot nu toe

Ber1969 (0), 19 jaar geleden

nog ff een vraag ,want als het de verstuivers zijn
waarom heb ik dan alleen een probleem bij warm weer
en dan ook op totaal veschillende momenten.
kan het niet iets electronisch zijn dat met die verstuivers te maken heeft
want wat wel opvalt is dat het zich voordoet met de verlichting aan en de airco aan
dynamo levert genoeg stroom want de verlichting blijft op sterkte tijdens deze storingen

Toyotahater (0), 19 jaar geleden

Hoi, ik heb al een jaar hetzelfde probleem, en het wordt langzaam erger. Het is steeds 1 injector die even wegvalt, volstrekt willekeurig maar inderdaad meestal als de motor warm is. Geen storing die geregistreerd wordt, en een injector kost maar even 195 euro p.st. ex montage. Dealer kent dit verschijnsel niet (!? zeggen ze), maar iedereen die je spreekt kent dit als "klinkt bekend" bij die Toyotamotoren. Vermoeden is dat het met warmte te maken heeft, waardoor electronica gaat haperen of er inderdaad valse lucht binnen komt. Aan de injector zelf ligt het niet, want bij mij verplaatst het probleem zich van de ene naar de andere.

Ber1969 (0), 19 jaar geleden

bij het lezen van dit nieuws zakt de moed mij steeds verder in de schoenen.
heeft iemand nog positiever nieuws omtrend dit probleem.
want ik heb deze carina al 3 jaar en nog nooit eerder problemen gehad met de motor
ook niet met die hete zomer van vorig jaar, en nu bij de eerste keer 20 gr heb ik een probleem dat de dealer niet op kan lossen
ik breng hem altijd naar de dealer bij elke beurt of reparatie
juist omdat ik de betrouwbaarheid wil behouden
maar bij de eerste keer dat ik met een echt probleem kom, kunnen ze me niet helpen.
hierin ben ik zeer teleur gesteld, want een beurtje geven dat kan iedereen maar een storing verhelpen daarvoor ga je naar de vakman.
en dat is de dealer, althans dat zeggen ze zelf.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ber,
Verlichting en airco lijken invloed te hebben op het probleem zeg je, is er al eens gekeken naar de massa aansluitingen ze kunnen wel altijd in de plus zoeken maar massa is ook zeer belangrijk.
De injectoren worden ook massa geschakeld.

Hans

Ber1969 (0), 19 jaar geleden

kijk hans hier heb ik wat aan.
ze hebben nl wel de hele auto doorgemeten
maar of ze ook speciaal de massa hebben gemeten dat weet ik niet
wat op valt is als ik de auto een half uur stationair laat lopen en de verlichting en de airco en evt andere electrische onderdelen gebruik(ramen) dan zakt op een bepaald moment het toerental onder de 500 en wordt dan niet meer gecompenseerd
de motor gaat staan te wankelen en uit de uitlaat komt een roffelend geluid.
net als of hij op 3 pitten loopt, geef je dan even een keer flink gas dan is het weg om vervolgens kort daarna weer terug te komen
deze storing krijg ik binnen 30 min in de auto, terwijl da garage zegt een uur bezig te zijn en geen enkele storing vindt of opmerkt
O en de buitentemperatuur heeft er ook mee te maken denk ik want het is altijd als het zonnig en 20 gr is
deze storing moet niet verward worden met het schokken wat de motor doet als je constante snelheid rijdt op de snelweg
dit is iets wat ik kan en moet verdragen van de lean burn 1.8.
wat ik heb is juist dat de motor echt bijna afslaat en het geluid maakt als of de ontsteking verkeerd staat of zo
ZODRA IK MEER WEET VAN DE GARAGA LAAT IK HET WETEN, INTUSSEN ZIJN ALLE EVT OPLOSSINGEN WELKOM.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.