even een update van deze kant
inmiddels had ik de injectors laten reinigen dmv ultrasoonbad
teven zijn ze getest op werking
ze zijn goed bevonden door het bedrijf dat deze test uitvoerd
maar na montage en een uurtje rijden was het weer zo ver
de motor ging weer op 3 cil lopen
na controle door mij zelf bleek het probleem nu op een andere cil te zitten.
dit kwam doordat de injectors willekeuring waren terug gezet na controle
we hebben toen de injector op cil 4(met storing) naar cil 2 verplaatst. en zijn weer gaan rijden en ja hoor 10 min verder weer storing.maar nu op cil 2
het is dus toch een injector die defect is
het bedrijf dat ze test doet dit in koude toestand, en mijn storing is alleen aanwezig als de motor op temp is.
ik heb een nieuwe injector besteld en die gaat er dinsdag op
de oude ga ik zelf op mijn werk testen op weerstand(koud en in een oven op 80 grdn.
ik vermoed namelijk dat de wikkelingen van de spoel een breuk heeft, die onder invloed van hitte uitzet en daardoor de breuk van elkaar af gaat en dan dus niet meer werkt waardoor het naaldje niet teruggetrokken wordt en er dus geen benzine doorkan
dit zouook het inhouden en plotseling vernellen kunnen verklaren want als de breuk in het spoeltje even weer contact maakt ga je van 3 naar 4 cil en dus meer vermogen en dus schiet je ineens vooruit.
ik zal jullie op de hoogte houden of het geholpen heeft om die injector te vervangen
en of ik dmv een test op mijn werk kan ontdekken of er daadwerkelijk een breuk in de wikkeling van het spoeltje zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
afgelopen dinsdag die ene injector laten vervangen en tot nu toe geen problemen meer gehad
injector op mijn werk in een oven gelegd met een multimeter eraan en de temperatuur stapsgewijs opgevoerd tot 100 a 115 grdn en toen trad er een onderbreking van de stroom op
dus waarschijnlijk draadbreuk in het spoeltje van de injector
(koud was deze volledig in orde)
zelfs een brief gekregen van de inporteur van toyota met daarin een uitleg en een verontschuldiging dat het zo lang heeft moeten duren voordat 1 van hun dealers het defect gevonden had, mede dankzij de hulp van mij met het zoeken en uitproberen van diverse mogelijkheden.
hopelijk was dit het slot van een veel te lang lopende soap in autoland.
Bedankt voor je update Ber.Alleeen jammer dat je niet bij je vorige postings bent verder gegaan.Dat is voor het lezen nl. veel interessanter.
dan doe ik dat voor jou en alle andere geintereseerde ook ff
20 jaar
Nog even mijn slot: inderdaad een injector laten vervangen (op eigen initiatief) en het hele verschijnsel is na 2 jaar ploeteren eindelijk weg. Had ik dat eerder geweten had ik die 209 euro direct opgehoest!!!
20 jaar
zo daar ben ik weer om te vertellen dat na het vervangen van de injector
ik geen problemen meer heb gehad op dit gebied
wel had ik van de week ineens een oplopende motortemperatuur tot bijna in het rood
termostaatklep laten vervangen 2 dagen geen probleem en nu net weer een oplopende motor temperatuur tot 3/4 en toen viel deze snel terug naar onder de helft(normaal)
maar de kachel geeft geen warme lucht
dus dat wordt morgen weer terug naar de garage(dealer)
deze mensen hebben de afgelopen tijd erg hun best gedaan om het vertrouwen dat ik had in toyota tot in de kiem te smoren
ze doen niet wat ik vraag,en ook wantrouw ik ze op het gebied van vervangen onderdelen
ze krijgen nog 1 kans morgen om het goed te doen, en anders ga ik mooi naar een andere dealer en waarschijnlijk ook op zoek naar een ander merk
bedankt toyota dealer dordrecht AUTOMIJL.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar