close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Starlet 1995: motor valt stil

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1300

Deze auto liep en loopt steeds prima zowel op benzine als lpg , echter nu houdt de motor er vaak gewoon mee op (valt gewoon stil , soms beetje stotterend , 1 maal met een kleine plof erbij ) en dit bijna altijd na met een bocht van ongeveer 90 graden (naar rechts) te hebben afgeslaan (reeds 20 maal gebeurd) ; ook al eens 2 maal gebeurd bij stilstand , zowel bij warme als koude motor . Dit doet zich zowel op benzine als lpg voor . De verdelerkap en rotor zijn vernieuwd (waren sowieso versleten) , de bougies vonken (type met 4 pennen bij elektrode) als ik ze uitdraai dan nog en er bleek tijdens proefritten met de stroboscooplamp op de eerste bougiekabel aangesloten dat deze lamp nog flikkerde toen de motor ermee stopte en nog een het uitbollen was : een ontstekingsprobleem zal het dus waarschijnlijk niet zijn . Startpilote inspuiten hielp ook niet . De gasafsluiter werd reeds eens elektrisch ontkoppeld bij het testrijden op benzine , de koudsproeier op het inlaatspruitstuk werd reeds eens ontkoppeld bij het testrijden op gas , dit lost niks op . Als de motor stilvalt is hij in 90% van de gevallen niet meer te starten en dienen de bougies worden uitgehaald , deze zijn dan NIET nat , wat raar is want als ik de motor dan 1 min laat rondgaan met de startmotor en zonder bougies (verluchten van de cilinders , dit moet want anders start ie nadien niet ) en dan de ongekuisde bougies terugzet start de motor in 90% van de gevallen onmiddellijk weer en loopt ie ook weer mooi ... soms valt ie dan weer stil na de eerste maal rechts afslaan , soms pas na 50 keer rechts afslaan ; naar links afslaan heb ik nog niet geprobeerd .
Opm. : de wagen was binnengekomen om een carrosserieherstelling rechtsvooraan te doen : rechter spatbord en veerpoot werden vervangen , echter had de eigenaar er na het ongeval nog enkele dagen probleemloos mee gereden. Er zou van deze wagen geen storingscodes (knippercodes) op te vragen zijn omdat deze van het oude type is ... Wie weet raad ? Valse lucht? onstekingstiming verspringt? motor "verzuipt" ? ontstekingsversterker ?Dank bij voorbaat

Geplaatst door

nsu (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heel vreemde storing. Lijkt toch iets te maken te hebben met de reparatie van de schade. Massa van de gas- en benzineafsluiters wel goed?. Wellicht zat er een massa op de veerpoot of zit er een breuk in de massa.
Waarom die na bougies er uit en in wel start is mij ook een raadsel.Raak je dan een kabel(boom) aan?



vr.gr. Theo

probleem is intussen opgelost , bobijn bleek een haarscheurtje in de hars te vertonen vlakbij de hoogspanningsuitgang waardoor enkel bij gemonteerde bougies (niet als ze aangesloten ter vonkcontrole op het kleppendeksel lagen ) de stroom alhier de gemakkelijkste weg zocht en aldus geen vonken aan de bougies meer gaven . hars stukje weggedremeld en opgevuld met acrylaatlijm (bison kombi plastic)

nsu 0
badge

7 jaar

Kijk....dat is nou gewoon ouderwets repareren, in plaats van domweg vervangen.

Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.