Een vriend van mij bezit deze wagen en had sinds de aankoop in maart 6 maanden garantie op de auto. Tijdens de aankoop hadden we al een lichte olielekkage geconstateerd waar nog naar gekeken zou worden. Inmiddels is de auto al 4 maal terug geweest naar de dealer (overigen geen toyota dealer), maar de lekkage is niet verholpen eerder erger geworden. Voordat hij de laatste keer de auto aanbood bij de dealer is hij eerst bij een toyota dealer om advies gaan vragen, deze sprak over een rubber ring aan de distributie zijde die vernieuwd zou moeten, met dit advies heeft hij de auto voor de vierde keer aangeboden ter reparatie en is de wagen een kleine week weggeweest. Als de motor stationair draait lekt die niet onder belasting lekt die wel, de garage weet het ook niet meer en verdenkt nu de koppakking.Zijn er problemen bekend met de koppakking bij dit type motor?
Graag advies of suggesties wat de boosdoener zou kunnen zijn, want dit probleem is al in het begin geconstateerd dus dit moet nog steeds onder garantie opgelost worden lijkt mij, alvast bedankt.
Mvg,
Roy.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jappanners en lekke koppakingen gaat bijna niet op
maar er kan een enkeling tussen zitten dit zijn niet echt problemen wat we hier kunnen oplossen het enige wat hier verteld kan worden is :het kan dit of dat wezen
het is nog garantie laat ze het maar oplossen toch?
Precies en anders op kosten van de verkoper door een Toyota dealer laten repareren.
17 jaar
hey hallo
ik vermoed dat de distributiedeksel aan de zijkant van het blok olie lekt, waarschijnlijk is hier de vloeibare pakking losgelaten. en dat ongeveer op de hoogte van de waterpomp en afscheiding tussen de cilinderkop en onderblok
mvg robbie f
Ik denk eerder dat reeds genoemde " rubber ring" lekt. Dit is een oliekering die ervoor zorgt dat er assen uit het motorblok naar buiten kunnen steken zonder dat de olie weglekt. Deze oliekeringen bevinden zich bij de krukas, de oliepomp en de nokkenas. Het meest voor de hand liggend is dat de ring bij de krukas lek is. Deze ligt immers het laagste. Het eerste wat je zou moeten controleren is of de distributieriem vet is. Als deze vet is dan heb je grotere kans op breuk en dure reparaties.
Zou je eerst eens duidelijk willen aangeven vanuit welke zijde van de motor de olie lekt zodat mensen meer gerichtere adviezen kunnen geven.
Heb je trouwens wel gecontroleerd of het motorolie betreft (pijl daalt!) en dat het geen andere vloeistof is. (stuurbekrachtiging etc)
Michiel
17 jaar
Allereerst bedankt voor jullie reacties, de lekkage is aan de distributiezijde aan de kant van het schutbord, net van de zijkant van het blok naar de achterzijde.Bij de 1.8 vvti is er sprake van een distributieketting ipv. een riem. Waarschijnlijk is het blok niet goed ontvet geweest waardoor de vloeibare pakking heeft losgelaten, dit wordt door een toyota monteur nogmaals bekeken, mocht er na deze ingreep nog twijfel bestaan dan wordt de koppakking ook vernieuwd. Op de vraag van Michiel of het motorolie betreft is het antwoord ja, de peilstok stond op min waarna weer is bijgevuld tot max. Indien jullie nog andere suggesties hebben graag!
mvg, Roy.
17 jaar
Zou eerst eens de kettingspanner verwijderen en dan de O-ring voorzien van vloeibare motorpakking.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar