close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Carina I I: oplopende temperatuur

Bouwjaar: 1995

hallo,

na vorige week de temperatuur tot bijna in het rood gereden te hebben
direct de dealer gebeld en om advies gevraagd
deze zij vul de koelvloeistof maar bij, maar deze was nagenoeg vol
ook nog gekontoleerd of er sprake was van een borrelend expansie vat(ivm lekke kop pakking
hier was echter geen sprake van, de volgende dag direct naar de dealer gereden om de auto na te laten kijken
en om de snaren te laten vervangen omdat deze slipte(ook na het stellen)ook wilde ik dat ze het blok afpersten om te checken of ik de kop had lek gereden
s'middags de auto op gehaald ze hadden de thermostaatklep vervangen en de snaren gespannen
nu had ik vandaag weer een oplopende themperatuur en die viel daarna snel weer terug naar normaal maar de kachel doet het niet
WAT IS DIT????????
en wie kent er nog zo'n dealer die niet doet wat je vraagt
n.l. snaren vervangen en blok afpersen op zoek naar een evt lek
vervolgens doen zij de snaren spannen en persen het blok niet af met de reden dat hij goed stationair loopt dus dan is er niks aan de hand(jajaja)
let op dit is de zelfde dealer die er 7 keer over gedaan heeft om daarna op mijn aanwijzen tot de conclusie te komen dat er 1 injector defect was(totale kosten ruim 550 euro)en dat voor een injector van 198 euro.
wie heeft er tips voor mij om zelf te kunnen controleren of er evt schade aan de cil-kop is of dat de pakking eruit ligt

Geplaatst door

Ber1969 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

net weer ff gereden(kort ritje) en na ff stil gestaan te hebben.
ging ik weer op weg, direct zag ik dat de temperatuur weer snel opliep tot aan 3/4 en vervolgens snel weer naar 1/2 zakte
de kachel deed het niet
thuis aangekomen alles gekontroleerd en ik moets er 1 ltr water bijgooien.
terwijl donderdag de wagen in de garage was om de thermostaat te vervangen en er gelijk 1 ltr koelvloeistof is bij gegaan
zelf heb ik nu het vermoeden dat de koppakking toch lek is en er druk wordt opgebouwd naar de radiateur die vervolgens het overtollige water afvoert naar het expansievat.
hierdoor komt er uiteindelijk lucht in het koelsysteem waardoor de kachel het dan ook niet meer doet
tevens gaan mijn aanjagers(koelventilatoren) al draaien als ik het kontact aan zet zonder dat de motor draait of warm is\
na het bijvullen van de radiateur was de kachel ook weer in orde.

wie kan mij verder helpen of mij vertellen of mijn theorie klopt.
want ik heb sterk het vermoeden dat ik echt te maken heb met een dealer die zeer onkeundige monteurs in dienst heeft

Ber1969 0

20 jaar

De mogelijkheid dat er na het vervangen van de thermostaat lucht in het systeem is blijven hangen is erg groot, nu na gereden te hebben en het bijvullen ( 1 liter) zou de 1 liter luchtbel wel eens weg kunnen zijn waardoor alles weer normaal werkt.
Kijk het nog even aan zou ik zeggen maar dit is volgens mij hetgeen er nu aan de hand is, en met water bijvullen is niet echt slim overigens.

Mussotje 0
badge

20 jaar

Hoi Ber,
Ik heb een Carina II uit 90. Ik weet bij mijn auto dat wanneer de thermostaatklep kapot is hij open blijft staan of in ieder geval lekt. Dat wil zeggen dat de koelstroom permanent door de radiator loopt en dus de motor niet op temperatuur komt in plaats van te heet wordt.
Als het echt zo gek is als jij zegt moet je een klacht indienen bij de importeur EN naar een andere dealer gaan. Je bent toch niet getrouwd met die mensen.
Ik denk dat je toch ergens een lek hebt. Ik zou dan ook gewoon de wagen is een tijdje stationair laten draaien met goed warme motor en gevulde radiateur. Vervolgens eens kijken of ergens water naar buiten spuit/sijpelt. Ik heb een doorgeroest bypasspijpje gehad. Die loopt onder je uitlaatspruitstuk door.
Kijk maar eens. Je krijgt dan precies de symptomen die jij beschrijft.
Michiel

Michiel7811 0

20 jaar

Ber,

Dat van die draaiende ventilator heb ik ook gehad. Er is dan gewoon een stroomdraadje verweerd (ergens aan de onderkant) waardoor deze constant blijft draaien zodra de auto op het contact staat.

Jan5021 0

20 jaar

ik heb inderdaad de radiator bijgevuld en de kachel doet het nu weer
nu maar even afwachten of het op peil blijft
ik heb geen aanslag onder mijn olievuldop en de olie aan de peilstok is ook gewoon schoon en vertoont geen watersporen
dat van die ventilatoren zal ik ff nakijken
as donderdag gaat hij toch voor een grote beurt en laat ik m gelijk weer goed nakijken
en mijn radiator van nieuwe koelvloeistof laten voorzien
tevens ga ik eens met de directeur van de dealer praten over mijn bevindingen met zijn garage
want de garage sevice bij deze dealer is in de 5 jaar dat ik er klant ben nu toch echt tot een dieptepunt gedaald

Ber1969 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.