auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Auris 2008: Schokkende rijden in lage versnelling

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1ZR-FE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 91

Hallo beste problemcar lezers. Sinds 2 weken in het bezit van een Toyota Auris 1.6 met 70.000 op de klok, dealer onderhouden. Helaas door leeftijd van de eigenaar (89 jaar), heel weinig bereden de laatste jaren.
Probleem is dat de auto snokt/schokt.
In zijn 2 bij circa 2100 toeren met een snelheid van circa 25 km/uur om de haverklap schokken.
Ook in zijn 3 bij 50 km p/uur.
Auto start goed, neemt goed op bij normaal optrekken, draait netjes stationair. Geen foutmeldingen.Gasklephuis gereinigd inmiddels, was roetzwart, zo ook de olie met filter ververst voor de zekerheid. De afgelopen 6 jaar hooguit 2000 km per jaar mee gereden. Terug te vinden in onderhoudsboekje. Een injector cleaner aan de brandstof (halve tank) toegevoegd en nu ongeveer 250 km verder. Merk weinig verschil. Heeft iemand idee a.u.b. Bougies zitten er nu ongeveer 8000 km in en alle (lucht) filters zijn vorig jaar vervangen.
Ik verneem graag jullie reactie.
Bij voorbaat dank....

Geplaatst door

[email protected] +320

al 8 maanden lid

Reacties

Denk dat de motor inwendig ernstig vervuild is , kleppen inlaatspruitstuk.
Misschien eens met een endoscoop het inwendige bekijken.

als deze een egr klep heeft reinigenen

Goedenavond Monteur Senior/ Kaleido. Het motor storingslampje brand niet en de motor loopt neurig netjes stationair. 800 toeren strak. Ik heb gebeld met Toyota vanmiddag om te vragen of dat de adaptie waarden gereset konden worden. Antwoord was nee dit is niet mogelijk. Deze auto stond aan het begin van het electronische tijdperk. Eigenlijk wel bijzonder, omdat het gasklephuis ook electronisch aangestuurd wordt. De enige remedie en dat heb ik ook al gedaan is om de min eraf te halen voor reset van de Ecu. Kreeg ook de mededeling om de + en de - eraf te halen van de accu en deze met elkaar te verbinden voor een half uur, om zo de Ecu helemaal leeg te krijgen.....

Goedenavond Kaleido. Dank voor uw reactie....en een paar keer op een kwart tank een reiniger toevoegen, zoals ik nu al doe......om mee te beginnen.....of heeft u nog andere opties om de boel te reinigen....

Zoalsbik al schreef inwendige controle

Goedenavond heren. Afgelopen week de nodige onderzoeken uit laten voeren. De motor is inwendig niet vervuild, de adaptiewaarden terug laten zetten. Hierna ook geen foutcodes geconstateerd.
Bougies zien er perfect uit. Auto start goed, draait gemiddeld 750 toeren.

Het gaat dus voornamelijk om het snokken in zijn 2 bij circa 2000/2200 toeren, alsmede in zijn 3 bij circa 50/60 km/uur. Het toerental hierin zal niet veel verschillen met de 2e versnelling.
Vervolgens Toyota gebeld, of dat er toch niet een terugroepactie geweest is op welk front dan ook. Hier bedoel ik ook nadrukkelijk het electronisch gaspedaal.

De auto rijdt bij normaal optrekken goed, houdt niet in, kortom gewoon perfect, ook op de snelwegen, alleen dus bij een constante lage snelheid in 2 en 3.
Heeft één van jullie nog andere ideeen hierin ?.

Ik verneem het heel graag. Alvast bedankt.

Goedemorgen heren. Helaas nog geen reactie gekregen van een forum lid. Ik heb nog wel een volgende vraag. Kan het zijn, ondanks geen aanwezige storingscodes, dat een storing opgebouwd wordt, maar dan geen level overschrijdt en de storing in de marge blijft, zonder dit uit te kunnen lezen ?. Komt het weleens voor dat een electronisch gaspedaal ook verstoringen kan geven ?.
Ik verneem graag en alvast bedankt voor de moeite.....

Misschien heb je dat al gedaan, maar een keer een langere, 100km+ afstand gaan rijden met varierende toeren. Dan weer uit laten lezen en de Fueltrims eens - short term en longterm- controleren ( en evt hier posten)..

memos +345
badge

1 week

Goedemorgen Memos. Ik ben bij de Toyota dealer geweest. Monteur heeft ermee gereden en adviseert om eerst maar eens vele lange ritten te maken. Hun 1e conclusie is dat de electronica richting het mechanische dit schokken zou kunnen veroorzaken en dat je voet op het gaspedaal nooit een consequente druk kan uitvoeren. Vind ik wel bijzonder eerlijk gezegd. Vervolgens ben ik er ondertussen achter gekomen dat de auto het niet doet als ik cruise control inschakel. Dan krijgt het systeem andere electronische waardes door vermoed ik, waardoor het schokken achterwege blijft. Dan zou je toch denken dat het in het gaspedaal zit ?. Graag jullie reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Auris of stel zelf een nieuwe vraag.