Ik heb een Toyota Auris uit 2013 ( nieuwe type met een ingebouwde radio ( type 59021).
Ik heb sinds kort een andere telefoon (Samsung A53 5g) en daarmee een probleem met bluetooth.
Tijdens handsfree bellen of luisteren naar bijv. Spotify komt het geluid " hakkerig/slecht binnen" .
Telefoon losgekoppeld en verwijderd uit lijst van de autoradio, helpt niet.
Telefoon geprobeerd in 2 andere voertuigen en geen probleem, dat werkt perfect.
Telefoons van andere gezinsleden in mijn Toyota Auris getest en deze werken zonder problemen.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Netwerk instellingen van je telefoon resetten!?
Netwerk gereset en ook de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Helaas geen resultaat.
1 maand
Ik vrees dat de software van de auto intussen te oud is om goed met de modernere telefoons te communiceren. je kunt bij toyota informeren of er nog eventuele updates zijn, maar vrees t ergste.
Dan zou de telefoon van mijn vrouw en dochter ook niet moeten werken op de autoradio.
Ik krijg wel verbinding, alleen het ontvangst is slecht.
Je hoort maar een kwart van een zin, bijvoorbeeld.
De muziek komt ook hakkerig binnen.
Mensen horen mij wel goed.
Mijn vrouw belt ook vanuit de auto, zonder problemen, hetzelfde geld voor het luisteren naar Spotify.
1 maand
Zijn identieke telefoons met dezelfde hard en software dan?
Dat niet, maar jij had het over verouderde software van de auto.
Mijn vrouw heeft een Samsung A33, zoon en dochter hebben beide een Iphone 12 en dat werkt allemaal prima in de Toyota, behalve die van mij dus.
In andere ( vracht) auto's werkt mijn bluetooth perfect.
1 maand
Het kan zomaar dat de a53 net een iets anders blue-tooth protocol gebruikt waar de auto niet goed mee om kan gaan. Om dat uit te sluiten zou je eenzelfde telefoon met dezelfde android-versie moeten proberen.(telefoonwinkel) Het kan ook zomaar dat ie na een telefoonupdate wel goed werkt, maar dat is afwachten.
Dan zou ik inderdaad iemand met zo'n zelfde telefoon moeten hebben.
Ik ga hiermee aan de slag, bedankt.
1 maand
Is de radio voorzien van de laatste firmware versie.
Dit zou jou probleem kunnen oplossen.
Dit zou bij de dealer moeten gebeuren, neem ik aan?
1 maand
Ja ik ben bang van wel.
Hou er rekening mee dat daar kosten aan verbonden zijn.
Dus laat je eerst even goed informeren door de dealer of jou probleem daar mee opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Auris of stel zelf een nieuwe vraag.
1 maand