Hallo,
Motor gaat vanzelf hoog en laag toeren lopen als zij warm is.
Via deze site heb ik alle slangen vervangen, radiator en een sensor voor het lucht(zit met een uiteinde aan de spruitstuk), bougies en onsteking afgesteld. Blijft het doen. Vandaag heb ik een diagnose stekker gevonden die hellemaal vet en vies was, deksel is niet meer aanwezig. Ga deze morgen reinigen. Caberateur is gereinigd en afgesteld door een vriend maar geen oplossing.
Moet er wat bij de stekker ge-reset worden, misschien.
Ben geen automonteur maar wil de storing graag verhelpen, wie kan mij helpen??
Ben ook in voor het laten verhelpen van de storing bij een Toyota monteur/alles kunner voor een redelijke tarief??
GR
Starlet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er klopt iets niet wat je topic betreft Je zegt dat de carburateur is gereinigt .
Maar een 2e-e is een multipoint injectie en heeft een gasklephuis .
Maar valse lucht is het meest voorkomende euvel van onregelmatig stationair lopen .
In de stekker hoef je niks te resetten dit is alleen voor het uitlezen .
En het vet wat erin zit dat is voor het behoudt van de pennetjes die er in zitten .( fabriek uit )
Je had volgens je verhaal te lezen ook de map sensor vervangen is het slangetje hiervan niet poreus ?
Slangetje voor carterbeluchting niet poreus ?
Hallo,
Dank voor je reply.
IK ben niet inhoudelijk op de hoogte, je hebt natuurlijk gelijk. De gasklephuis is nagekeken.
Ik heb alle slangetjes(rubber) div maten vervangen. Kun je mij ongeveer uiteleggen waar de carterbeluchting zit?
Is dit slang die uit je kleppendeksel zit naar je spruitstuk??
Vandaag heb ik ook de complete unit schoongemaakt waar de thermostaat zit waar het water doorgaat om te koelen.
Gr George
13 jaar
Carterbeluchting is inderdaad de slang tussen het kleppendeksel en gasklephuis.
De gasklepsensor is deze al eens na gekeken ?
Hallo,
De gasklepsensor is dit het kastje rechts naast het spruitstuk, deze is inderdaad nog niet open geweest.
Wat kan ik hier aan zien??
Deze slangen van het kleppendeksel zijn ook vernieuwd.
Gr George
13 jaar
De gasklep schakelaar kun je controleren met de multimeter .
In de connector gezien .
psw
e 2
idl
Voelermaat tussen hefboom en aanslagschroef .
0.60mm = idl / e 2 = contact
0.80mm = alle contacten oneindig
Smoorklep geheel open = psw / e 2 = contact .
Hallo Daan,
Ben door de week wat later thuis, ik ga het weekend verder met de gasklep schakelaar.
Ziet en leest nogal technisch, wil dit even overdag en rustig nalopen.
Ik houd je op de hoogte,,,,,,,,
Gr George
13 jaar
Hallo Daan, ben dit weekend weer terug in het nederland moest voor het werk over de grens.
Vandaag de schakelaar open gehad, 1 van de contacten was helemaal zwart heb deze licht opgeschuurd en ze maakt weer contact. In het huis heb je drie contacten die aangestuurd worden door een kunststof schijfje, zie geen stelschroefje. denk dat ik het moet afstellen met een tangetje. zie ook geen codering wat nu de psw contact is. Op dit moment gaat de wisseling met hele kleine schokjes dus wel een grote verbetering. maar krijg dit er niet uit met het verdraaien van de stand van het huis. Heb je nog raad/advies hierover? Gr George.
13 jaar
[quote=daandc]De gasklep schakelaar kun je controleren met de multimeter .
In de connector gezien .
psw
e 2
idl
Voelermaat tussen hefboom en aanslagschroef .
0.60mm = idl / e 2 = contact
0.80mm = alle contacten oneindig
Smoorklep geheel open = psw / e 2 = contact .[/quote]
Starlet forever Kijk hierboven nog eens zoals je de gasklepschakelaar aan de stekkerzijde bekijkt is het van boven naar beneden psw/e2/idl .
Wat betreft de schakelaar kijk eens op de sloop voor een schakelaar deze gaan haast nooit kapot dus kun je een goede scoren .
Maar meet hem eerst eens na .
Aan de schakelaar zelf zit geen stelschroef ik bedoel de stelschroef van de tuimelaar maar daar moet je niet aan stellen maar een voelermaat tussen steken 0.60/0.80 mm en dan meten .
Hallo Daan,
Het was een geduldig werkje, maar het schommelen in toerental is nu heel minimaal, ik vind zelf dat het toerental wel omlaag kan. Ik heb geen meetapparaat voor het uitlezen van het toerental.
Kun je mij nog uitleggen waar ik dit kan nastellen?
Het rijden gaat goed, zowel in de stad waar de meeste km wordt verreden als een stukje snelweg. Geen inhouden of dat het lijkt dat ze er vandoor gaat.
Vr.gr,
George
13 jaar
Het stationair afstellen is eigenlijk niet mogelijk!
Je kan wel aan de aanslagschroef stellen van de tuimelaar maar dit is eigenlijk niet de bedoeling .
Maar kijk eerst eens met een losse toerenteller of de motor 800 a 900 rpm draaid.
Maar hoger stationair kan ook komen door vervuiling van de vlinderklep koolaanslag bijv .
Probeer anders eens een inlaat en brandstof reiniger dit is bij een auto materialen handel te koop .
OK, gaan wij weer proberen.
13 jaar
Starlet forever ik weet niet wat de auto uberhaubt gelopen heeft maar je moet ook niet te kritisch wezen .
Zeker als je de klacht al redelijk hebt opgelost .
Het zal geen lexus worden . ( - ;
Iets optoeren of kort inkakken tja .
Het blijft een rotor met stroomverdeler etc .
Daar worden ze oud mee .
De mijne is 21 jaar en heeft 300000 gelopen en doet het nog steeds .
Hallo Daan,
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ze liep tot nu toe helemaal top.
De starlet wordt veel gebruikt voor de stad en boodschappen, ze heeft nu iets meer dan 238.000 Km gelopen en is van 1991.
Maar ik ga van het weekend nog even aan de gang met wat reiniger van de Brezan.
Ik hou je op de hoogte.
Gr George.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar