4A-FE motor: Contact uit: temperatuurmeter keurig onderaan. Contact aan: temperatuurmeter schiet naar halverwege, terwijl de motor koud is. Als de motor lekker op temperatuur is, staat de temperatuurmeter dus in het rooie... Paniek bij de klant etc etc. Temperatuursensor geeft goede waarde aan. als ik de stekker los trek, blijft de wijzer halverwege staan. Verbind ik de stekker door, gaat de wijzer naar boven, dat klopt dus wel. Probleempje in de klokunit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat er een spanningsregelaar achter op de klokken zit. Deze levert een volt of 9 onafhankelijk van de accuspanning. Kan zijn dat deze doorgeslagen is en de volle accuspanning doorgeeft aan de instrumenten. Doet de benzinemeter ook raar?
Groeten,
Paul
Benzine meter is oke. Hoe ziet zo'n spanningsregelaar eruit? Ik kan niets speciaals vinden.
paulus bedoelt met raar dat de benzinemeter ook meer aangeeft. De tank is leeg en de meter staat nog op een kwart en als de tank 3/4 vol is staat de meter al op vol. dan is despanningsregelaar de verdachte. Bij mijn kadett (uit 79) zat er een glimmend blokje achterop de printplaat van de klokken.
Inderdaad Sjaak! Dat bedoel ik.
Bij VW werkt het ook zo. Bij golf 1 en 2 is het een zwart blokje achterop de klokken.
Succes,
Paul
Okee dan, ik reageer wat laat, maar het was dus inderdaad de klokunit, ik heb nergens een blokje, oid kunnen vinden, dus heb ik de klokunit vervangen. Nog bedankt!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar