Toyota Avensis: toyota

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Ik wil een avensis kopen, particulier, wie kan mij vertellen waarop ik moet letten, welke specifieke punten ik in de gaten moet houden, wie o wie geeft mij tips????

toyotayavencis

Geplaatst door toyotayavencis (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Er gaat niet veel kapot aan een toyota, ik zou kijken naar de onderhoudsstaat en of tie op tijd onderhoud gehad heeft.
En hoe de auto er op zich uitziet.
Ziet tie er netjes uit of is tie smoezelig om te zien.

Jelle95 (0), 16 jaar geleden

niet veel kapot ...??? ik kan je een aardig lijstje voorleggen .... ben overigens vrij rustige rijder dus dat is de oorzaak niet, dat "bewijzen" ook nota's van al m'n andere atuo's.

1) * let op trillingen, vaak veroorzaakt door banden
2) * let op bij remmen: schijven trekken snel krom
3) * Asstofhoezen schenen vrij stug te zijn, bij mij 2x vervangen en waarschijnlijk ivm daarmee ook vuil in homokineet, maar aandrijfas (ander puntje dus) rechts moest vervangen worden ivm trillen bij accelereren, en daarmee dus ook de HK.
4) * AB van CPV, ook de sloten goed controleren
5) Binnenverlichting (ivm prijs nog niet laten vervangen)
6) * ruitenwisser achter: motor sproeier kapot, en motor wisser kapot

Wat dieselprobleempjes, niet relevant dus voor de benzine versie.

* = hier heb ik veel anderen ook over gehoord, dus waarschijnlijk zwak punt.

Als ik mijn auto door de wasstraat haal ziet 'ie er nog puik uit, ook onderhoud altijd keurig gehad, dus dat zegt ook niet alles.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ik moet zeggen dat de problemen die jij nu opnoemt nog bij geen enkele toyota heb gezien bij mij in de familie.
En er rijden er redelijk veel rond.
Ook nog verschillende modellen.
Persoonlijk vind ik een auto die door de wasstraat gaat er sowieso niet mooi uitzien.
Ik bedoel als een auto er bij mij goed uitziet moet tie bijna niet van nieuw te onderscheiden zijn.
Dan ziet tie er goed uit!.
Het is maar net waar je de lat legt.

Picnic8956 (0), 16 jaar geleden

Punt 1, 2 en 6 van Jelle95 ken ik ook van de avensis (2.0TD) alsmede zijn dieselprobleempjes.

Jelle95 (0), 16 jaar geleden

@primera: ik bedoelde aan te geven dat ook een oude toch best problematische auto er goed uit kan zien, de "mijne" is 9 jaar oud en 230 gelopen, staat altijd buiten (vandaar de wasstraat), en zonder botoz, liposuctie of facelift en prima uitelrijk.

De genoemde punten met een sterretje ben ik vele vele malen tegen gekomen op diverse fora. De instructie over herprgrammeren van AB heb ik al vele toyota rijders op verzoek moeten sturen. Stofashoezen: mij is door de garage + anwb verteld dat deze van slechte kwaliteit waren, bij mij moesten ze 2x worden vervangen, laatste maal is een ander type er op gezet, maar mogelijk is dit niet een veel voorkomende kwaal, en deels veroorzaakt door verkeerd monteren door dealer.

Ruitenwisser motor achter: probeer maar eens een gebruikte te zoeken: veel vraag, direct weg, niet te krijgen, vraag die handelaren maar eens die weten exact wat hard gaat.

En picnic: ook al nieuwe cilinderkop gehad? Bij de 2.0td een bekend probleem, vraag maar aan de dealer (NADAT je een auto hebt gekocht ...). Daarnaast ook nog meerdere kleine dingetjes gehad (radiatorslang gescheurd, bestuurderstoel zit iets los, zonnebrilklepje afgebroken, stab-stang vervangen, koplampen linksvoor niet meer stelbaar, koplamp bevestigingspunten gebroken......), maarja, je kan je niet overal druk om maken.

Lees ook de reviews in autoweek er op na.

Picnic8956 (0), 16 jaar geleden

Nee ik heb alleen problemen gehad met het trillen bij optrekken door een losse d-riem en van die dingen. Ook had ik 15" wielen gemonteerd aangezien de 14" niet trillingsvrij te krijgen waren ook niet met michelin. Ik heb er 45000km mee gereden en rond de 220000km vervangen.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Het betreft hier een benzine auto, geen diesel.
Daarbij is het een auto van 2001.
De eerste series, zeg maar van 98 hadden behoorlijke kwaliteits problemen.
Dat waren de eerste series uit engeland van dit type avensis.
de diesels hadden problemen met de cilinderkop,deze scheurde relatief snel.
Is later een modificatie voor gekomen.
Trillingen hadden ook te maken met de geleverde kwaliteit van de remschijven.
Ik heb ze gezien waar gewoonweg warmte scheuren inzaten.
Ruitewisserbladen die niet omklapten waardoor ze klapperden over de voorruit.
Deze problemen zijn niet meer van toepassing op de serie van 2001 en het betreft een benzine uitvoering.
Het algehele kwaliteits niveau was slecht in die tijd, hetzelfde gold destijds voor nissan.
Ik kan me van de benzinemotor geen kwalen herinneren, was en is betrouwbaar.
Er waren wel sporadisch wat olie gebruikers bij, maar meer kan ik me niet herinneren.
Vanaf 2000 was de kou wel uit de lucht en werd de kwaliteit een stuk beter.
het model vanaf 2001 moet je echt tegen de muur aan rijden wil het kapot gaan.
Ze werden ook regelmatig op lpg gezet, maar dat was bij de vvti geen succes.
met name door het arme mengsel zorgde voor het inslaan van de zetels, hetzelfde verhaal voor de leanburn motoren.

Jelle95 (0), 16 jaar geleden

Inderdaad te hopen dat het nieuwe model minder kwalen heeft, dat is inderdaad mogelijk. Meen me alleen wat de benzine motor betreft te herinneren op een engels avensis forum te hebben gelezen dat bij sommige motoren olieverbruik extreem was, dus vraag dit even na. Let op, in de gebruiksaanwijzing staat geloof ik dat 1 liter op 1.000 km nog acceptabel is (voor hen wel maar voor jou niet natuurlijk!!), beter dit vooraf even voor te leggen / af te spreken, voor de koop doet men makkelijker toezeggingen dan na de koop ......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.