👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Als ik zo ongeveer 80km/u en harder rijd, dan is het na ongeveer een kwartier zo dat de auto lichte stootjes geeft. Het ligt dan absoluut niet aan een hobbelige weg, hobbelige banden of aan de wind. mn vader had het over een mogelijk verstopt benzinepomp of -filter... dat wist ie ook niet.
ik denk dat het belangrijk is om te vermelden dat die stootjes pas komen als de auto echt warm is... ik moet echt 10 minuten gereden hebben bijvoorbeeld, of vijf minuten op de snelweg voordat dat begint...
bobine heb ik enkele dagen geleden vervangen, maar hetzelfde gestoot... ik begin me steeds meer te irriteren aan dat gestoot, want het is echt jammer... ik kan natuurlijk niet 50 km/u op de snelweg blijven rijden, dat moet toch minstens 90 a 100 zijn.
vraag 1: waar kan het aan liggen, en hoe verhelp ik eea?
vraag 2: niemand in de omgeving purmerend die mij wegwijs kan maken in de praktijk (tegen vergoeding)
vraag 3: is het groot kans dat het aan de condensator ligt?
het liefst wil ik het hele inspuit/onstekings/timings-mechanisme door laten kijken, zelf zou ik echt niet weten hoe ik dat allemaal moet doen... HELLUP
Mathias
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/4817/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mooie auto wat je daar hebt, je geeft echter geen informatie over de kilometerstand.
Nu een antwoord op je vragen in omgekeerde volgorde.
3. de condensator is goedkoop genoeg om gelijk met de contactpunten te vervangen ; bij mijn 79 Starlet met 2K motor deed ik dat gewoon elk jaar een keer ; hoe lang zitten jouw contactpunten al in deze auto ? en wanneer is de distributiekap en rotor geinspecteerd ?
2. voor mij niet van toepassing ivm afstand
1. ik heb z'n vaag vermoeden dat de carburateur gereinigd moet worden ; het schijnt dat bij warme motor de flow aan benzine in de luchtstroom niet konstant is en dan begint de auto te stotten ; is trouwens een veelkomend probleem bij de toegepaste Aisin carburateur.
Realiseer je goed dat het dagelijks rijden met deze auto's een berg onderhoud vergt en als je voor elk wissjewassje iemand moet betalen is de lol er vrij snel vanaf.
Ga naar de site www.tacn.nl en bezoek het forum. Daar zitten de mensen die dagelijks met deze produkten rondrijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar