Voorheen bij een reguliere service, de remblokken voorzijde vernieuwd, en tevens de (geventileerde) remschijven afgedraaid omdat deze te ver ingesleten waren op de oude remblokken. In aanvang alles OK. Echter na een paar weken kwam de eigenaar met de mededeling dat er erg veel stof op de velgen te zien waren. Maar remmen ging prima. Nog een maand later ging het stuurwiel licht trillen bij aanremmen. Remschijven toen vernieuwd, weliswaar met de vorige blokken, deze waren tenslotte net nieuw.
Nu weer trillende remmen. Wat nu? Heeft iemand suggesties.??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Relf controleer eens op de schijf of er geen "harde" plekken te zien zijn!Indien de schijven mooi egaal zijn probeer eens een ander Merk remblok.
Als er na het afdraaien veel stof op de wielen komt is dit een teken dat ze niet glad genoeg zijn geweest.Ook eens meegemaakt dat de nieuwe blokken binnen 15000 km versleten waren.Je moet na het afdraaien altijd met schuurlinnen de schijven naschuren.Je blokken kunnen dus ook wat vreemd zijn ingesleten?
Het probleem dat je beschrijft zit hem in de ophangrubbers,van de onderste draagarmen.Deze worden slap en de schijven beginnen te "happen".Bij de dealer even nieuwe kopen en erin persen.
De nieuwe rubbers zijn doorendoor gevulcanisseerd,de oude dus niet.Het gaat om de achterste rubbers,veel succes.
Ja het is een tijdje geleden dat ik het probleem aangaf op Problemcar.nl, maar intussen heb ik van die Avensis de ophangrubbers vervangen door gemodificeerde. Bleek inderdaad de oorzaak te zijn.
Tevoren kon ik met bandijzer vrij veel speling/ ruimte vaststellen, na de reparatie was deze weg.
dank je wel voor de tip.
had het zelfde probleem is nu dus opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar