close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis Verso: Trilling in het stuur tijdens remmen

Bouwjaar: 2004

Met 30.0000 km zijn de schijfremmen afgedraaid (vanwege trilling in het stuur tijdens het remmen) volgens dealer komt dit wel eens voor maar nu bij 42.500 km opnieuw trilling in het stuur tijdens het remmen (bij 80-90 km/h). Wel vreemd bij een jonge auto, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Wie heeft hier meer ervaring mee.

Geplaatst door

Gasstel (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ligt vaak aan de vereden km's of het nog garantie is en de slijtage

bowie1404 0
badge

19 jaar

afdraaien lost het probleem tijdelijk op, beter is de schijven vervangen voor nieuwe.

komt vaker voor dat de schijven krom zijn, ook bij jonge auto's.
kromme schijven zijn ook vaak te wijken aan de bestuurder.
flinke koude straal water op een nog hete schijf, zoals bij een carwasch zijn funest voor schijven.
de voet op de rem houden bij het stoplicht zorgt ook voor het krom trekken van de schijven. de warmte blijft hangen op de plaats waar het remblok zit, terwijl de rest er om heen afkoelt.

dus het hoeft niet altijd aan het materiaal te liggen.
maar laat de dealer de schijven vervangen voor nieuwe, ik weet niet of je nog garantie hebt, maar reken er maar niet op dat kromme schijven onder garantie vallen.
de dealer zal het op slijtage gooien.

arie549 0
badge

19 jaar

Aanvulling op antwoorden: auto is van begin november 2004, maak veel gebruik van handrem bij stoppen bij verkeerslichten, hiervoor diverse Opels gereden (ook gemiddeld 45.000/jr) en dit niet mee gemaakt.

Gasstel 0

19 jaar

Ik vind dat je je niet af moet laten schepen bij de garage met verhalen van de voet op de rem of door een plas water rijden of met het wassen van de auto een plens water tegen de remschijf.
Ik doe zowat alles verkeerd met remmen, maar nooit geen kromme schijven.
Dit heeft met materiaal gebruik te maken, er zal wel een goedkopere materiaal gebruikt zijn.
Misschien is de de legering anders.
Waardoor de schijf sneller krom trekt.
Zoals je zelf al aangeeft, je had dit bij de vorige autos nooit.
Dus het heeft niet met de manier van remmen te maken.

primera p11 0

19 jaar

Ter aanvulling, kijk even op autoweek.nl my review.
Daar komen er meer voor met deze problemen.
Het is niet helemaal exemplarisch.

primera p11 0

19 jaar

Sluit me aan bij primera p11: "smoesjes". Ik heb in 17 jaar nog nooit last gehad van remtrillingen, en met de avensis (niet de verso dus) ook direct last. gebruikt gekocht. Remschijven en blokken vervangen (onder garantie, nadat afdraaien niet had geholpen). Binnen de kortste keren weer. Schijnt aan (te) harde remblokken te liggen heb ik me op dit forum laten vertellen? Gebruik handrem zou juist beter zijn dan de voetrem.

Jelle95 0

19 jaar

Dit is een heel vaak voorkomend probleem bij de Avensis van recente bouwjaren. Vervangen helpt niks, na 10000 km terug hetzelfde. Afdraaien helpt een beetje, maar de beste oplossing tot nu is het afdraaien met de schijven nog op de wagen. Dit vraagt wel speciale aparatuur. De uitleg dat het komt omdat de wagen zo sterk is dat een bestuurder harder gaat rijden, en daardoor ook meer moet remmen, is larie. Moet ie tegen kunnen!
Probleem is dat het kromtrekken vooral voelbaar is als de schijven warm zijn, en het afdraaien gebeurt bij koude schijven, als ze weer bijna rechtgetrokken zijn.
Oplossing van BMW bij vroegere 320 modellen met hetzelfde probleem: "niet verder vertellen, maar probeer eens namaak of piraat schijven, die hebben dat minder dan de originele..."
Of dat bij Toyota ook zo is? Weet het nog niet...

LOMAX 0

19 jaar

Je hebt gelijk Patrick, ik ben een toyota-maniak van het eerste uur, maar van alle toyota's moet ik toegeven dat het vorige model op gebied van materiaalkeuze en afwerking geen al te beste keuze naliet. Mijn eerste Toyota Carina II (1.6 XL 16v, bouwjaar 1988) zat veel steviger in elkaar, maar was in Japan gebouwd, en niet in Engeland waar de afwerking veel minder is. Heb een paar jaar als bijverdienste als taxichauffeur gewerkt, met uitsluitend toyota Avensis, TD en D4D versies, en de remmen waren idd een heikel punt. Sommige TD' hebben meer dan 600.000 km gelopen zonder revisie. Dus conclusie: onderdelen van Europese (oostbloklanden) kunnen qua kwaliteit niet tippen ivg de onderdelen die uit Japan komen.

Japan 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.