Wij hebben hier een toyota previa in reparatie staan welke, na reparatie, weer even goed rijd.
Maar na een poos slaat de turbo vast.
Er is al 3x een nieuwe turbo ingezet.
Wie heeft het antwoord???
Geplaatst door thijs-mann (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Previa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Previa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
wim1 (0), 17 jaar geleden
Hans,
Volgens mij moet je de intercooler inwendig reinigen, de egr klep en alles wat zo'n beetje rond die turbo zit.
Verder heb ik iets gehoord over een filter in de carterpan waardoor de oliedruk te laag zou kunnen zijn ofzoiets.
Ik hoop dat je hier iets mee kan en dat er mensen zijn die je er verder mee kunnen helpen.
Wim
MARK vd B (0), 17 jaar geleden
controleer de olie pomp eens! ook een keer gehad met als gevolg een kapotte turbo!
Gertjan3699 (0), 17 jaar geleden
En wat dacht je van de olietoevoer naar de turbo, verstopt misschien??
succes.
celleman (0) PRO, 16 jaar geleden
of verkeerde olie misschien!!!!!!!!!!!!!
mvg
marc
patrickbotten (0) PRO, 16 jaar geleden
aan thijs-man :
is het ondertussen al opgelost, ben beniuwd wat er mis mee is, heb net hetzefde gehad 3 x turbo stuk en 2 x de motor door oorzaak turbo !!!!!
maar nu rijd ie meer dan een jaar zonder problemen....
Japan (0), 16 jaar geleden
was gisteren bij toyota dealer voor onderhoud aan mijn Yaris, en er stond ook een previa binnen met een kapotte turbo. Oorzaak: olietoevoer zat helemaal verstopt met roet, turbo had dus geen smering....
meinders (0), 15 jaar geleden
[Er is wel degelijk iets mis met de Previa tutbo's.
De garagebedrijven binnen ons klantenbestand maken hiervan eveneens melding
Ook op mijn Previa wordt de derde turbo gemonteerd , en dat bij nog geen 160.000 km.
Met de 2e turbo kwam ik niet verder dan 30.000 km.
De auto krijgt op tijd zijn beurt, en de olie en filters worden regelmatig vervangen.
De dealer geeft niet thuis, en van coulance is al evenmin sprake.
Dit komt zeker niet ten goede aan het Toyota imago.
Jannes Meinders Smilde
patrickbotten (0) PRO, 15 jaar geleden
je moet de carterpan afnemen en de olieaanzuigzeef reinigen, deze is verstop met roet, dit is afkomstig van de afsluitringen van de injectors, doordat deze injectors gemonteerd zijn in het kleppendeksel en in aanraking komt met olie, zal roet in olie komen en tegengehouden worden door de aanzuigzeef.
snoeck (0) PRO, 15 jaar geleden
zeer belangrijk om ook nieuwe zittingen te monteren aan de injectoren (liefst originele andere hebben terug hetzelfde probleem) en de oliezeef in de carterpan goed kuisen samen met de inlaatcollecteur en egr klep.
patrickbotten (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=snoeck]zeer belangrijk om ook nieuwe zittingen te monteren aan de injectoren (liefst originele andere hebben terug hetzelfde probleem) en de oliezeef in de carterpan goed kuisen samen met de inlaatcollecteur en egr klep.[/quote]
niet juist, niet de originele plaatsen er zijn gewijzigde bij Toyota !!!!
inlaatcollector en egr heeft niets te maken met de roet in het carter.... alhoewel het nooit slecht is deze te reinigen...