Toyota Avensis Verso: verlies van vermogen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0D4-D

Vermogensverlies bij avensis verso dsl. vooral met caravan rijden, auto trekt niet meer vervolgens kontakt uit en weer aan en hij gaat weer 100km.Er wordt geen storingscode opgeslagen.

henktolex

Geplaatst door henktolex (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

patrickbotten (0) PRO, 16 jaar geleden

is dan in nood dat hij gaat.
met it tester codes ?
zie datalist en zet op max inspuitdruk (fuel leak test)

RENE9540 (0) PRO, 16 jaar geleden

SCV kleppen op brandstofpomp geven heel veel van dit soort storingen bij toyota

bowie1402 (0) PRO, 16 jaar geleden

turbo geeft ook nog wel eens problemen ,meestal geeft hij dan wel een foutmelding over de turbodruk

patrickbotten (0) PRO, 16 jaar geleden

geven nu bij Toyota nieuw service bulletin (TWB van juli 2007)van een nieuwe ECU, en dat de inlaatcollector verstopt word van EGR.

Katalysator komt ook wel eens voor

WICKY28 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het ligt aan de variabele schoepen van de turbo
Bij zware belasting gaan ze vast zitten.
Enigste oplossing is turbo vervangen.

Groetjes.

Marco41 (0), 14 jaar geleden

Ook ik heb dit probleem. Als mijn vouwwagen er achter hangt en ik 4 á 5 uur gereden heb. Op eens geen vermogen meer.Auto op de vluchtstrook uit en weer aangezet. De bekende klepjes zijn vervangen. Gaf de laatste keer code P1250..? ik wil nu ABCON proberen(zie eerder topic)http://www.abconprodukten.nl/N_frame.htm....
Het is alleen zo moeilijk te testen. Wanneer rij ik 4 á 5 uur met de vouwwagen...?

Heeft iemand ervaring met dit spul..?

cobus klus (0), 14 jaar geleden

code p1250 word niet gevonden maar het zal waarschijnlijk de code p 1251 zijn gezien de klacht
moet je hier maar eens kijken
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

en het werkt zeker wel ,jij noemt abcon maar ik heb de boel gereinigd met forte en al 1,5 jaar geen problemen meer gehad
de boel is niet kapot maar vervuild !!!!

gelica (0), 14 jaar geleden

scv kleppen uit de brandstofpomp halen en een dag in de remreiniger leggen doet wonderen. ik heb het zelfde probleem gehad met een avensis verso d4d en loopt weer als een speer. kleppen zijn inwendig vervuild

mvg Paul

ruudje (0) PRO, 14 jaar geleden

brandstof kleppen zijn niet te reinigen, dit werkt wel maar vaak niet langer als 2 weken,
variabele turbo schoepen zitten nog wel eens vast deze kan je wel ''los'' weken

gelica (0), 14 jaar geleden

scv kleppen zijn absoluut wel te reinigen. klant rijd al een aantal weken rond zonder storingen . afgelopen zondag nog contact met hem gehad en zeer blij zo als de auto nu loopt. maar als jij zegt dat het niet kan moet je dat vol houden.

mvg Paul

ruudje (0) PRO, 14 jaar geleden

dan zal je wel precies geluk hebben, we vervangen ze op me werk wekelijks omdat ze na schoonmaken altijd terug komen, gezien het kosten plaatje maakte we ze in het begin ( zeg zo'n 3jaar geleden ) ook schoon!
maar goed als jij de Professional ben wil ik graag je adres, dan sturen we elke klant naar jou?

toyco (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit klinkt als een overboost van de turbo te wijten een het vastzitten van de variabele schoepjes. Meestal gepaard met de code P1251. Onder zware belasting is de turbodruk te hoog en valt de auto in fail-safe. Door het contact een paar keer uit en aan te zetten doe je een reset en gaat hij weer. Twee oplossingen zijn mogelijk: - vervangen van de turbo
- de turbo demonteren en openen, dan de schoepjes afzonderlijk reinigen(roetaanslag)

cobus klus (0), 14 jaar geleden

je hebt gelijk maar het openen van een turbo is dat wel te doen??
bij mij is de turbo gereinigt (ook na code P1251) dmv forte en ik heb nadien geen probleemen meer gehad
ook is er toen gesproken om de turbo uit elkaar te halen ,maar dat schijnt nog al wat in te houden en was zo goed als niet mogelijk zei men

toyco (0) PRO, 14 jaar geleden

Als leek moet je er niet aan beginnen. Het neemt wat werk in beslag om de turbo te demonteren. Het openen van de turbo: eerst merktekens zetten om nadien terug te monteren, de twee schroefjes van de actuator losdraaien (niet de stelschroef lossen), dan de schroefjes rondom zodat je aan het uitlaatgedeelte komt. Verder demonteren tot je aan de schoepen bent. Deze reinigen zowel heen en weer als op en neer. Bij het monteren wel opletten dat de bediening van de variabele schoepjes op de juiste plaats zit. Beetje het hoofd erbij houden en handig zijn en dan lukt het wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.