ZIE ONDERDAAN: OPGELOST !!!!!!!
HET ZIJN DE PORTIERUBBERS...
HET BANDENVERHAAL DAT IN DE OPENINGSPOST STOND KLOPT NIET (Al waren de Bridgestones uiteindelijk niet goed aangezien de auto door deze standaard banden scheef trok maar dat is een ander verhaal)
De standaard Bridgestone Turanza ER30's .......... (tekst weggehaald)
Wie kan dit verklaren?!?!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij 180?? laagvlieger!!
Wat wil je met 180 pk -:)) Daar lijkt 120 op stilstaan.
Voel aan de banden of ze iets gecupt zijn, dit geeft vaak hele rare geluiden. Kijk vooral naar de achterbanden.
Het begon al bij 1200 km op de teller... toen waren die banden echt nog niet gecupped.
Aanvulling: Bridgestone Benelux denkt in 1e instantie aan een te lage bandenspanning. Maar bij 2.7 treedt het ook op. En om nu over de 3.0 te gaan.... ik wacht btw nog op een reactie van Bridgestone.
19 jaar
@ Peter: Doorgaans rijd ik deze snelheden alleen in Duitsland. De dealer meldde mij bij 1200 km dat het door de kwaliteit van de Duitse wegen komt. Daarom heb ik het ook een keer in NL getest. Dat maakte geen verschil dus dat verhaal van de dealer was in dit geval onjuist.
19 jaar
Bandenspanning op 3.0 gebracht (max voor de banden is plm 3.7) en het lijkt niet meer op te treden.....
Update: bandenspanning haalt NIETS uit....
19 jaar
Het geluid wat jij hoort op hoge snelheden heb ik ook bij mijn 2.4 automaat.
Het komt volgens mij door de rijwind bij de spiegels vandaan, als ik ze onder het rijden naar binnen klap is het geluid weg.
Eerst dacht ook ik dat het vooral van de achterbanden kwam.
19 jaar
@ Berry: dat ga ik proberen. Maar het zou me verbazen het is echt een hard zoemend/fluitend geluid. Als dat van de spiegels komt parkeer ik de auto bij de dealer voor de deur met de mededeling dat ik mijn geld terug wil. Dat zou echt heel slecht zijn!
19 jaar
De spiegel-theorie levert niets op. Evenals bandenspanning opvoeren. De klacht ligt nu bij de importeur en die wisten te melden dat ik niet de 1e was. Binnen een maand verwacht ik een reactie (en ik hoop een oplossing).
19 jaar
Remco, uiteraard ben ik nieuwsgierig wat Louman te melden heeft.
19 jaar
Ik zal het hier posten zodra ik wat hoor...
19 jaar
Zojuist las ik in AutoReview dat de D-cat nu standaard geleverd wordt met Michelin Pilot Primacy banden. Ik vermoed dus dat het inderdaad de banden zijn. Wat ik mij dan wel afvraag: waarom kan de importeur dat dan niet meteen melden?!
19 jaar
Waarschijnlijk opgelost: De oorzaak zit in de raam-rubbers van de voorruit. Ergens in 2003 is zelfs productmodificatie doorgevoerd maar dat verhelpt niet altijd het probleem. Zeker niet bij een high performance wagen als de D-cat. De oplossing is het inspuiten van een raam-kit tussen het rubber en de carrosserie. Iedere dealer kan het service bulletin waarin dit staat uitgelegd (incl plaatjes) uit 2004 op een wereldwijde databank van Toyota downloaden.
19 jaar
Inmiddels is de raamkit ingespoten tussen raamrubber van de voorruit maar het probleem is niet opgelost. Wat opvalt: als ik de spiegels inklap (electrisch) is het geluid weg. Als ik het raam 1-2 mm naar beneden laat zakken is het geluid ook weg. Volgens mij zijn het de raamrubbers oid rond de ruit van het voorportier. Door spiegels in te klappen verander je nl de luctstroom. Volgens de dealer zouden het ook de spiegels kunnen zijn maar danis het vreemd dat het geluid weg is als het raam iets zakt. Ik heb ook een keer gehoord van mogelijk de dakrails maar dat rijmt niet helemaal met de eerdere ervaringen(denk ik). In overleg met de dealer ga ik nu een paar keer proberen eea af te plakken met tape en kijken of dat helpt zo kunnen we verschillende kieren/rubbers etc uitsluiten. Ik zal posten als ik meer weet.
19 jaar
Ik heb bij mijn avensis 2.0 d4d(116kp)van 2005 ook dat zelfde probleem. Zelfs al bij 150 a 160km/u een zeer onaangenaam gefluit. Had toen ongeveer 1.100km op de teller staan en dat was op de belgische autosnelweg.
Hoi Remco
Het verbaast me dat nu wel begint over het inklappen van je spiegels, terwijl je in eerste instantie mijn zg spiegeltheorie van de hand wees ( zie 12-08) Ik ben benieuwd naar de bevinding cq. oplossingen.
19 jaar
... voortschrijdend inzicht?
Hoe dan ook ik denk dat de spiegels wel van invloed zijn maar niet de directe veroorzaker...
19 jaar
Ik las op het Myreview-deel van www.autoweek.nl dat meer rijders er last van hebben.
Fragment MYreview:
"Deurrubber bestuurderskant fluit bij harde wind in combinatie met hoge(re) snelheid (plm 140 km/u). Klacht(je) nog niet bij dealer neergelegd."
Uit een Autoweektest van een 2.0 d4d:
"Het geluidsniveau blijft aangenaam laag, alleen ontstaat er zo nu en dan een hinderlijk gefluit bij de buitenspiegel. Dat gebeurt overigens alleen bij wind uit een bepaalde hoek. "
19 jaar
Alleen, mijn dealer heeft op deze melding dus geen pasklaar antwoord én stelt dat de importeur het ook niet weet cq dat ik de 1e ben (aldus importeur). Dit roept bij mij wat weerstand op want daar geloof ik NIETS van...
19 jaar
Wellicht een oplossing? Lees hier eens:
http://forum.langzeittest.de/read.php?f=...
19 jaar
Honderden ervarings-berichten over dit probleem én een aantal oplossingen op http://14259.rapidforum.com/ Wel even aanmelden en naar deze thread gaan:
New Toyota Avensis Forum | Kinderkrankheiten, Probleme und Verbesserungspotential | Lösung für Pfeifgeräusche
Veel leesplezier. Wil eenieder die ervaringen heeft met deze oplossingen in NL die hier posten?
19 jaar
Zie ook hier: http://www.toyotas.de/cgi/wbb2/thread.ph...
19 jaar
Vandaag werd ik (toevallig?!) gebeld door de dealer. A.s. vrijdag gaan ze de aanpassing uitvoeren. De NL importeur kwam met de oplossing zoals deze ook op de Duitse forums wordt beschreven: het 'verdikken' van de rubbers van de voorportieren met een extra rubberstrip (wordt erop geplakt). Ik zal volgende week laten weten of het heeft geholpen.
19 jaar
Ok, hierbij de beloofde update: HET WERKT!!!! De rubbers zijn van de voordeuren afgehaald, daaronder is een klein streepje kleef-rubber (of zoiets) geplakt en daarna zijn de originele rubbers er weer opgezet. Ze drukken daardoor iets 'harder' tegen de carrosserie aan en het geluid is weg!!! Dit weekend plm 1800 km gereden, grotendeels door Duitsland en absoluut géén hinderlijke geluiden door de rijwind.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar