Volkswagen Golf IV: 11 foutcodes na lang op contact

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8T AUM

Ik heb soms een probleem als mijn auto lang op contact staat zonder dat die rijdt,dus stilstaat (bv als ik de auto aan het poetsen ben) dan schieten er ineens
11 foutcodes in de ECU allen foutcodes met kort sluiting naar massa injectoren, lambdasonde enz...
ik denk dat het iets met de startonderbreking heeft te maken, auto loopt op Viallle LPI/LPG

ik vind het ook vreemd dat ik de ecu/foutcodes kan uitlezen nadat ik hem van het contact af zet.

A3TFSI

Geplaatst door A3TFSI (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Foutmeldingen met de omschrijving "kortsluiting naar massa" kunnen ook veroorzaakt worden door het wegvallen van een voeding. Misschien een relais dat na x tijd afgeschakeld wordt.

Je bedoelt dat je de foutcodes kunt uitlezen terwijl het contact af staat?
Ik heb daar meer voorbeelden van gezien. Meestal zit er dan een tijdrelais op dat pas later afvalt.
Kun je na enige uren nog steeds de ecu uitlezen of dan niet meer?

A3TFSI (0), 11 jaar geleden

Ja ,ik kan foutcodes dan uitlezen terwijl ik deze van contact gezet heb,nee als de auto een tijdje stil gestaan heeft kan ik de ECU niet meer uitlezen dat klopt
betreft als er een relais na een tijdje zou afvallen, dat zou toch in geen enkel geval foutcodes mogen opleveren??
de auto heeft verder geen storingen of problemen alleen dat die foutcodes na ca 1,5 uur op contact komen

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik denk dat de ontwerpers/software ontwikkelaars geen rekening hebben gehouden met iemand die 1,5 uur het contact aan zet.
Is dat om de radio aan te zetten? Misschien die eens anders aansluiten?
Moet je de radio alleen zelf aan- en uit-schakelen.

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

En als de auto van contact en daarna weer op contact gezet wordt bv 2 uur later , zijn de foutcodes er dan nog of zijn ze weg ?
Als ze weg zijn en weg blijven als je er daarna mee gaat rijden , is dit verschijnsel lekker belangrijk .
De auto rijdt verder goed , niks aan de hand dus , soms moet je dingen in electronika gewoon accepteren.
Een auto lang op contact laten staan is zowiezo niet nodig , acc stand is voldoende om de radio tijdens het poetsen te laten spelen , of heeft het een andere reden ?

A3TFSI (0), 11 jaar geleden

Ik weet niet of ze na 2 uur weer weg zijn de storingen, nee het is niet voor de radio te laten spelen, gewoon als je de auto
doet poetsen of je bent er mee bezig laat ik gewoon de sleutels erop staan, zelfs als ik hem van contact af zet
en haal niet de sleutel eruit schiet hij in die betreffende foutcodes na ?? 45 min ongeveer, immers pas als je de sleutel eruit haalt
gaat die toch geheel in ruststand toch betreft de boordspanning?

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

En als je hem dan uitleest nadat je met de auto gereden hebt , zitten ze er dan nog in ?
Volgens mij is dit probleem geen probleem.

A3TFSI (0), 11 jaar geleden

vandaag met gewoon starten startte die niet de eerste keer, normaal slaat die altijd direct aan maar deze keer moest ik de sleutel eerst terug
draaien daarna startte die wel direct, gevolg weer 11 foutcodes in de ecu "01 engine" , geen foutcode in " instruments 17" van startblokkering of zo

rara

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.