close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: 2e defecte bobine in een paar maanden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste experts,

Mijn golf IV, 1.6 benzine - 10-2002 heeft binnen ennkele maanden al 2x een defecte bobine gehad.
Met een garagehouder van gedachten gewisseld over de mogelijke oorzaak....
Mogelijk probleem zou een slechte staat van bougie kabels - rotor - verdelerkap kunnen zijn.
Bij een slechte kabel zou de bobine zijn energie niet kwijt kunnen en dus intern zijn energie gebruiken om zelfmoord te plegen.
Kan iemend dit bevestigen of naar het rijk de fabelen kunnen verwijzen?

Of zijn het gewoon slechte bobines in dit model...

Cobus

Geplaatst door

Cobus (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ok, vergeet mijn hele verhaal hierboven.
Er zitten in mijn golf helemaal geen bougie kabels.
Het is duidelijk dat de (niet VW) garagehouder niet wist wat voor een golf ik had.
Er zitten dus 4 piepkleine bobines boven op het blok met een directe aansluiting op de bougie.
(kan iemend mij bevestigen dat er een bougie onder zit?)
(En hoe haal ik de bobine met kabel los zodat ik bij de bougie kan)
Er is duidelijk nogal wat veranderd zinds ik voor het laatst een auto open maakte...

Wie wil er een Herintreder helpen op auto gebied.......
Alle auto's van de zaak hebben mij lui gemaakt....

Cobus

Cobus 0

16 jaar

bobine zit bovenop de bougiedop gemonteerd, de bougie schuilt hieronder. bobine met dop in zijn geheel demonteren en je hebt de bobine gevonden.

bobine's van dit type gaan wel vaker stuk. Elektronica en een goed heet motorblok zijn niet altijd gelukkig tesamen.... Voor deze motorcode weet ik het niet geheel zeker; maar de vermogenseindtrap (lees schakeltransistor) zit vaak gecombineerd in het bobinehuis; dus in de hitte. Dat is dan ook degene die de strijd opgeeft. Klacht is dan dat de motor koud perfect loopt en warm als een draak.

audia4 0
badge

16 jaar

Beste Harry,

Bedankt voor je berichtje.
Ik ben er nu alleen nog niet uit hoe ik die bobine / bougiedop er uit haal.
Ik heb voorzichtig geprobeerd het geheel er uit te trekken.
Dat lukt dus niet...
Er zit een plastic profiel onder de lengte van de 4 bobines.
Dit profiel zit met 2 torx schroeven vast...
Moet ik deze schroeven eerst los halen?

Maar dan zit er links nog een olie vul dop in de weg....
Juist de twee bobines die hier onder zitten zijn nog niet vervangen....
Wat ik wil, is begrijpen hoe ik zo'n bobine moet vervangen.
Volgende week ga ik met de auto op vakantie naar Oostenrijk.
Ik wil een reserve bobine meenemen om te kunnen vervangen als het weer mis gaat.

Cobus 0

16 jaar

stuur mij ffe een berichtje op mijn mailadres, met de motorcode en het chassinummer, dan stuur ik je een beschrijving toe.

Motorcode staat op de sticker in het serviceboekje blz 1 en op dezelfde sticker in de kofferbak of reservewielhouder.

In oostenrijk kunnen ze heel kundig vw's repareren; daar ben je bij een vw dealer nog echt klant....

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.