Volkswagen Golf IV: 3 vragen over '03 Golf IV 2.0

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Ik ben sinds kort in het bezit van een Golf IV 2.0 met AG-SGI installatie, en heb nu zo een paar vraagjes:

1. Als ik de bestuurder-portier open dan hoor ik even iets "brommen" achterin, lijkt wel een elektro-motortje. (zonder dat de sleutel in het contact zit)
Is dat de brandtofpomp??

2. Als ik met koude motor wegrijdt dan blijft de temp.meter vrij lang op "nul"staan (helemaal links)
Na ongeveer 5 km springt ie naar de 90 graden en dan werkt ie ook normaal (dus als je stilstaat gaat ie ietsje hoger , en daarna weer lager). Daarom denk ik dat de sensor verder OK is.
Is dat misschien een bekend probleempje in de klok?
(andere meters werken verder prima)

3. De bougies zijn van het type PZFR5D-11 (NGK)
De elektrodenafstand is circa 1.1 / 1.2 mm.
Is dat normaal?
Wat is de gemiddelde levensduur van zo'n platinum bougie?

Alvast bedankt voor de reacties!

grt: WvH

WvH

Geplaatst door WvH (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

1.Dat zou heel goed de pomp kunnen zijn,deze gaat draaien op dat moment maar als je hem best hard hoort dan komt hij er misschien wel aan binnenkort.
2.Dus als je rijdt zie je hem zakken en bij stationair stijgt hij weer? Ga dan maar uit van een defecte thermostaat.Laat hem wel even uitlezen want de sensor zelf gaat ook wel eens stuk.
3.Wat de elektrode afstand is weet ik niet,maar gewoonlijk worden ze bij de dealer om de 60000km vervangen.
Als je ze hebt met 3 elektrode's dan kan je goed zien of ze versleten zijn,het rondje in het midden is dan driehoekig i.p.v. rond.

WvH (0), 13 jaar geleden

Temperatuur meter probleem was de sensor.
Blijkbaar maakt de inwendige NTC-weerstand pas contact als hij warm werd.

Bougies zijn platinum uitvoeringen, en volgens de NGK website is de standaard elektro-afstand 1.1 mm.
Ik denk dat ze dus verder nog wel in orde zijn, en het is zo te zien ook niet echt fijn om ze te vervangen omdat het spruitstuk er dan volgens mij af moet??

grt: WvH

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Spruitstuk hoeft er niet vanaf,je hebt alleen een bougiesleutel nodig met een kniegewricht dan is het heel goed te doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.