Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat betreft de afrol omtrek van de band , mag je maximaal 2 procent afwijken van de originele maat.
Dit geld zowel voor naar boven als voor naar beneden.
Als de band kleiner is dan de originele band zal het brandstofverbruik toenemen.
Kijk op : http://www.allevelgenvan.nl/bandenwijzer...
voor meer informatie.
mvg,
Hans.
ik denk toch dat het hoge verbruik aan de banden ligt
daarom is het op de grote weg zoveel lager probeer je auto vooruit te duwen met het stuur gedraaid dan weet je hoe hoog dat de rol weerstand is
Als hij niet rookt dan ligt het gewoon aan je rijstijl!
Groeten Ted.
18 jaar
Hier onder de juiste bandenmaten.
Afrol omterk 1940 mm :
175/R14, 175/70R15, 195/65R15, 205/55R16, 225/50R16, 225/45R17 .
deze maten geven GEEN afwijking in snelheid, zei het echter dat bredere banden meer rolweerstand hebben, dus meer brandstofverbruik.
mvg,
Hans.
Hallo Hans
Aller eerst bedankt voor je reactie
Maar ik heb even gerekend en kom uit op deze uitkomst:
195-65-15 heeft een afrolomtrek van 1930mm
225-45-17 heeft een afrolomtrek van 1940mm
1930mm+2%=1968mm
1930mm-2%=1891 mm
Conclusie is dus dat mijn banden tussen de tolorantie zitten
En ik blijf volhouden dat 1op10 wel zeer hoog is voor een diesel,mijn rijstijl is normaal niet overdreven doortrekken ect ectmorgen gaat de wagen terug naar de dealer om de temperatuursensors uit te lezen misschien dat daar het probleem kan zitten?
18 jaar
Hier is de waarschijnlijke oplossing,
Laat je EGR-klep nakijken en controleer of het inlaat traject niet te erg vervuilt is. Als de EGR klep niet juist werkt verbruikt de auto erg veel... Dus laat je EGR dichtmaken d.m.v. een afdichtings plaatje !!!
Andere oorzaken:
- thermostaat stuk (auto komt niet op temperatuur)
- temperatuur sensor stuk
- katalysator verstopt
- te lage banden spanning
- of natuurlijk gewoon een zware voet !
Deze auto rijd met rustige rijstijl 1:20 bij grote stukken autoweg (120km/h). En binnen de bebouwdekom 1:15. Dat is gemiddeld ongevoor 1:17 !
Gr sander
18 jaar
deze motoren halen lang van z'n leven geen 1:17 de eerste die dat werkelijk haalt, moet ik nog tegenkomen 1:15 is vrij normaal, overgens een pompverstuivers staat immers bekent om z'n hogere verbruik dan bv, motoren met een verdelerpomp, daar verander je niks aan!
de auto die sander waarschijnlijk in het oog heeft is een 130pk met een 6 schakelbak..
paul,
Een kennis van mij met zo'n 100 pk versie zegt er 1 op 18 mee te halen. Maar dat is dan WEL in de zomer en met een rijstijl die je bij hem pas over 50 jaar zou verwachten........ Maar 1 op 15 moet wel haalbaar zijn. Maar let wel: je moet het gemiddelde gebruik rekenen, NIET wat je display weergeeft van het verbruik van dat MOMENT. Gewoon tank vullen, dagteller op 0 zetten en bij bijna leeg weer vullen, aantal liters tellen en aantal gereden km. delen door het aantal verbrikte liters brandstof. Is veel reeeler. Op deze wijze haal ik met mijn 90 pk-tje op dit moment ruim 1 op 15 en in de zomer nog zuiniger.
18 jaar
Nou Sander, leg me dat toch eens uit. De EGR werkt toch alleen in deellast? En de kat verstopt? Dan heeft de auto toch geen vermogen meer, nee de enige logische verklaring is accepteren!
Wat mankeert er aan het verbruik wat passat aangeeft? Is toch prima? Onmogelijk om 1:20 te halen met zo'n auto. Vergeet niet dat hij dikke banden heeft, dat verhoogt de rolweerstand ook. De enige oplossing voor dit "probleem" is fiets pakken.
Sander, bereken maar eens het gemiddelde gebruik uit over een bijna gehele tankinhoud. Indien die rond de 1 op 15 uitkomt, is er niets mis mee. Verbruiksmeters zijn leuke speeltjes maar kunnen je, indien je ze niet goed interpreteert, tot wanhoop drijven. Misschien je manier van optrekken wijzigen? Probeer de auto eens rustig in toeren te laten klimmen voordat je schakelt en NIET op te trekken door het gaspedaal meteen IN te trappen. Veel meer anticiperen levertook een prettige besparing op maar is een manier die maar weinigen onder ons beheersen. Het vergt namelijk heel veel van het kijkgedrag van de bestuurder en dat betekent dat je VEEEEL verder vooruit moet kijken dan dat je tot op heden hebt gedaan. Afremmen op de motor in de versnelling waarin je rijdt, NIET door per versnelling terug te schakelen. Voorts is het belangrijk om te weten hoeveel stadsverkeer je rijdt t.o.v. snelweg kilometers. Als je veel stadsverkeer rijdt, dan drukt dat natuurlijk het totaal gemiddelde behoorlijk. Veel kleine (c.q. koude) stukjes? Ook slecht voor je zuinigte. En ja, brede banden hebben nu eenmaal meer rolweerstand. Wie mooi wil zijn, moet pijn (in de beurs) lijden.....
18 jaar
Passat,
het lijstje wat ik opgaf komt van de bandenwijzer op :
http://www.allevelgenvan.nl/bandenwijzer...
Je zult zien dat de 195/65/15 dezelfde afrolmaat heeft als de 225/45/17.
mvg,
Hans.
Hier kun je zien dat er verschil is, maar dat dit zeer minimaal is...
http://www.xs4all.nl/~haroldb/calculator...
Wim
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar