hallo
ik heb een klein probleempje met het aansluiten van een brandstofpomp van een golf 3
ik heb de komplete motor omgezet in een type 2 de pomp van een type 2 heeft maar 1 elek. aansluiting en de pomp van een type 3 heeft er meerder.
nou is mijn vraag hoe ik deze pomp laat werken
vr.gr.Luut
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luut,
Praten we over een normale TD motor ?
Dan past de pomp van een Golf 2 TD ook bv,
Je moet dan ook de poulie van de pomp, dus van de golf 2 over zetten..Incl leidingen van de verstuiver.
Type 3 pomp gaat ook, google maar eens.
Gr Stefan
Hallo
het gaat om een gewone 1.9 d uit een type3 geen sdi of tdi die ik in mijn oude type 2 heb gelepeld.
groet luut
13 jaar
Luut,
Even 2 verstuiverleidingen los draaien en met een beiteltje het zwarte kunstof kastje ( boven de stopklep ) voorzichtig mollen, daar komt 1 kabeltje uit, en deze moet je hebben, beter gezegd, die kabel moet je voorzien van de accuspanning indien het contact aangezet word, en de spanning moet wegvallen als je het contact uit zet, anders blijft hij n.l. lopen.
Gr Stefan
13 jaar
Stefan
Ik heb er niet zo'n zwart kastje op zitten.
er zit boven op de pomp een afsuiter of voeler met 1 gele draad.
daaronder zit de afsluiter
daar weer onder zit een aansluitpunt met een gele en een geel/groene draad
en helemaal onderaan zit ook nog een aansluiting met een bruine en een zwarte draad en die is volgens mij voor de pomp vervroegeing.
vr.gr. Luut
13 jaar
Nou Luut, dan weet ik niet wat voor pomp jij hebt, maar ik ken ze niet anders dan Stefan zegt. Hij omschrijft exact hoe het moet om de startbeveiling te omzeilen. Die kan jij er niet op hebben ivm ander contactslot. Er zitten 2 schroefjes die je niet los krijgt en daarom het plastic ertussen uit moet slaan. Is jouw pomp niet veel en veel nieuwer misschien?
Syzte
hallo
ik kan er niets anders van maken
maar is ook niet meer nodig ik heb het opgelost.
de gele draad die samen met de geel/groene onder de afsluiter zit heb ik aangesloten op de spanning van deze afsluiter.
de beide draden die onder aan de pomp zitten gebuik ik niet, en hij doet het gelukkig.
bedankt voor de reacties
vr.gr.
Luut
13 jaar
Luut,
Plaats eens een foto van je pomp / motor hier..Ben wel benieuwt.
Gr Stefan
13 jaar
Ik krijg zo'n vermoeden dat je zwarte kapje er al af is geweest en dat er nog een deel van de onderdelen op zit. Er zit volgens mij maar een echte afsluiter op, de rest zijn rand artikelen om de pomp te beveiligen.
Dat zie je trouwens gauw genoeg als je tijdens het lopen de stroom er een voor een van de draden afhaalt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar