close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen PASSAT 1.8 20v: aantal problemen

Bouwjaar: 1997

probleem 1: Mijn auto houd in de 4e versnelling bij ongeveer 3000 toeren in. Als ik door trap is er niks aan de hand dan gaat die weer rustig verder.Wat kan het oorzaak zijn?

probleem 2: Als de motor stationeer draait en ik de stuur tot het eind draai dan kraakt/piept iets en gaat de toerental omhoog,wat kan hiervoor de oorzaak zijn.

probleem 3: boven de 140 km/h trilt de auto, niet echt hevig maar wel irritant. Wat volgens mij niet hoort. Kan iemand mij vertellen waar deze problemen door kunnen komen.

Geplaatst door

ismail (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt jongens,dat van probleem 3 komt volgens mij ook door de banden. De voorbanden en achterbanden zijn anders. Voor zijn normale banden en achter zitten er van die snelheidsbanden. Er moeten binnenkort toch nieuwe banden op,effe kijken of het probleem dan verholpen is. Andere reacties zijn ook nog welkom

ismail 0

20 jaar

probleem 1 en 2 heb ik geen oplossing voor, maar probleem 3 ligt denk ik aan je achterbanden. deze beginnen te cuppen( niet mooi rond afslijten) dit kun je zelf controleren door met je platte hand over het loopvlak te glijden. niet mooi rond? dan is dit de veroorzaker.

vanzanten 0
badge

20 jaar

Probleem 1 : kan luchtmassameter zijn weet ik niet zeker

probleem 2 : dat is de stuurbekrachtigingspomp die op het eind van de uitslag "knerpt" er zit een sensor op zodat de motor iets gas bij geeft als de Stuurbekrachtiging bij stationair toch moet werken anders maakt de pomp te weinig omwentelingen om te kunnen "helpen"

Drufus2404 0
badge

20 jaar

Probleem 1 : kan luchtmassameter zijn weet ik niet zeker

probleem 2 : dat is de stuurbekrachtigingspomp die op het eind van de uitslag "knerpt" er zit een sensor op zodat de motor iets gas bij geeft als de Stuurbekrachtiging bij stationair toch moet werken anders maakt de pomp te weinig omwentelingen om te kunnen "helpen"

Drufus2404 0
badge

20 jaar

verschillende banden moet niks uitmaken, zolang ze maar niet cuppen

vanzanten 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.