close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen passat varriant 2.0 gt: Vacuum in de carter???

Bouwjaar: 1992

hallo profs,

Ik plaats deze vraag nu maar eens hier,

Ik heb een vw passat varriant, als ik mijn vuldop van de olie erafhaal gaat de motor minder mooi lopen, ook wil die de dop als ik deze er een beetje boven hou er weer op zuigen!! is dit normaal of is het gewoon vacuum in je carter wat niet normaal is?

Ik dacht dat het niet normaal was en ben aan het zoeken gegaan, carteronluchtingslang gevolgd die komt op mijn kleppendeksel weer uit en gaat naar een zwart "paddestoeltje" zoals de dealer zegt druk regelklep en van daaruit gaat ie weer naar mijn luchtfilter buis.

Als ik de slang van mijn luchtfilter buis afhaal en dicht stop met een doek dan heb ik wel overdruk op mijn carter en gaat de vuldop er boven dansen zoals het volgens mij hoort, nu heb ik die druk regelklep vervangen maar zonder succes! ook verbruikt de auto veel olie!!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Heb hem net en ben ten einde raad

Alvast bedankt allemaal

Geplaatst door

Henk4384 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoeveel heeft de motor gelopen?

Chris Dontje 0

20 jaar

Beste Henk ; je blok is in "orde" ,zodra je je carter ontluchting afsluit heb je overdruk (noemt men eigenlijk onderdruk ,druk van onderuit je carter door lekage langs je zuigerveren). Je hebt eergister pas je carterontluchtings klep vervangen dus of je nu nog zoveel olie verbruikt weet je nog niet. omdat er met draaiende motor een onderdruk in je aanzuig traject is zal de overdruk uit je carter meegezogen worden .
als nu de druk van de lekkage langs je zuigerveren minder is dan de onderderdruk in je luchtfilter zal je vuldop op je kleppendeksel als ware plakken door een hele lichte onderdruk.
Dit betekend dus dat je cilinders,zuigers en veren nog in goede staat zijn. Je hebt ook aangegeven dat je luchtfilter smerig en vochtig was , een goede indicatie dat de klep die je vervangen hebt defect was ,namelijk als er geen of te weinig weerstand is
in je ontluchting en je geeft gas gooi je als het ware de oliedamp direct in je luchtfilter en heeft dit geen tijd om neer te slaan voor je klep.Dan het slecht lopen van je motor met de vuldop eraf kan komen doordat waarschijnlijk je luchtmassa meter voor in je je aanzuig systeem zit en je met het open laten van je vuldop met draaiende motor het mengsel verstoord omdat je als het ware valse lucht zuigt.

Kort om ;laat je vuldop erop zitten en rij eerst eens een week rond .maak je niet al te veel zorgen want ik denk dat je probleem nu opgelost is .Als je de vuldop er af draait en de olie komt eruit geblazen dan kun je je pas echt zorgen maken !
MVG; Eric

ericbx 0

20 jaar

heel erg bedankt eric,

N u kan ik weer een beetje blij kijken en hoop inderdaad dat mijn probleem opgelost is ik laat het jullie nog wel even weten,

Bedankt Groeten Henk

Henk4384 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.