Beste collega's, onlangs vervingen we de rechtercadankop bij deze wagen. Sindsdien klaagt eigenaar van een lichte trilling bij het remmen. Blijkt inderdaad de ABS en ESP te zijn die in werking treden bij afremmen in derde versnelling rond de 2500 toeren.
Er is geen enkele foutcode aanwezig ivm eventuele defecte ABS sensor.
ABS-sensor is intact.
Als je de auto laat "uitlopen" en je komt rond de 2500 toeren dan geeft hij omzeggens zelf gas bij alsof hij niet wil stilvallen.
Blijkt dat als hij het doet en je de ESP uitschakelt het "schokken" ophoudt.
Alle tips zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben er vergeten bij te vermelden dat er geen enkel verklikkerlichtje in werking treedt.
bij deze passat zitten de abs sensors er los in.
door trilling door slaan of zo kan de sensor verschuiven.
daar door valt het signaal van deze sensor weg bij lage snelheid.
wat je moet doen is de voor sensors met een plastic hamer zachtjes op zijn bol teslaan.
dan schuift hij weer op zijn plaats en werkt alles weer prima.
groetjes jan.
Ik zal dat nog eens proberen, want we hebben die al een paar keer uitgehaald en terug zo ver mogelijk ingezet. Heeft wel lichte sporen van aanraking absring, maar lichtjes.
ABS-sensoren uitgehaald en terug opnieuw geplaatst. Ook dus met kunststof hamer op zijn plaatst getikt. Is een ietsje beter maar euvel blijft. We staan voor een raadsel.
Kan je niet aan de hand van live data zien of er sporadisch signaal wegvalt? Anders scopen.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Eigenaar is zelf elektro-mekanieker en ging eens kijken of er een verschil zit op de "snelheid" van de sensoren. Bij ons was er geen afwijking.
Maar het bizarre is dat volgens de eigenaar opgetreden is na het vervangen van cardankop. Nochtans geen enkele foutcode is aanwezig.
Is door iemand met VAG-Com uitgelezen op de ABS. Maar eens er 20km/u gereden wordt, gaat de communicatie met de ABS-sensoren verloren......
Auto is momenteel niet bij ons. Maar moest bovenstaande een belletje doen rinkelen.
Wegvallende communicatie boven 20 km gebeurt heel veel bij abs systemen, dat is normaal.
Naaf zit goed vast, geen speling of iets dergelijks of vuil op pulswiel en sensor?
Bij dit type Passat is het een probleem dat als je de abs sensor laat zitten bij opnieuw monteren van de aandrijfaskop dat deze beschadigd en kapot gaat. Je geeft zelf al aan dat er sporen te zien zijn op de sensor, je kan de sensoren testen in je meetwaardenblok, toevallig vandaag nog een auto gehad op het werk met dezelfde klacht. Hier was de sensor rv defect. Ook komt het vaak voor dat de abs ring op je aandrijfaskop beschadigd, kijk hier ook zeker naar... Ik ben benieuwd...
Probleem heeft zich blijkbaar zelf opgelost. Klant rijdt tevreden rond met auto.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar