hallo,
Ik zit met het volgende probleem: ik heb hier een polotje met weinig km (22.350) maar met een motor (ADX) die zonder olie heeft gereden en dus is vastgelopen, ook de versnellingsbak ik is niet meer wat ze ooit geweest is. Ik heb hier ook nog een motortje liggen uit een polo van 1996 (AEX) uit een per total (+/-40.000km).
nu is mijn vraag is dit mogelijk en zoja mag ik dezelfde stuurdozen behouden.
De wagen is normaal gezien voor export bedoelt dus over technise controles hoef ik mijn geen zorgen te maken
Stijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor export moet er wel een geldige apk op zitten!!!
er hoeft voor export geen apk op te zitten. als hij per transporter vervoerd word
zonder apk krijg je geen papieren voor de export
wij doen het regelmatig vraag maar aan de rdw help desk
APK is uitsluitend noodzakelijk voor een NL exportkenteken. Uitvoeren kan zonder APK echter auto moet op groene platen (of andere handelaarsplaten van een ander land) gereden worden of laden op een vrachtauto.
Overigens is dit te omzeilen dmv Duitse exportplaten waarmee ook in NL gereden mag worden.
Groet,
Paul
De APK is geen probleem want de exporteur is algeweest en de wagen gaat direkt richting Polen en daar nemen ze het niet zou nauw met APK en de wagen moet trouwens uit België geëxporteerd woren...
Maar weet er nu iemand of dit moet lukken of niet? want ikzouw het graag zo snel mogelijk oplossen zodat die wagens weg zijn want ik heb al een groot plaats tekort.
Stijn
18 jaar
zonder apk wel, kent platen en kent bewijs inleveren bij rdw. vanuit belgie gaat vaak via antwerpen. deden wij al jaren geleden ook zonder apk.
Export van voertuigen vereist geldig APK-keuringsrapport
Het komt nog met enige regelmaat voor dat men probeert voertuigen te exporteren zonder dat men beschikt over het geldige APK-keuringsrapport. Nu is export vanuit Nederland uiteraard onlosmakelijk verbonden met import elders. Zoals in het artikel over transito in Polen al gemeld, is een APK-keuringsrapport al in tientallen landen een vereiste om een voertuig te kunnen importeren. Met klem willen wij deze regel, en daarmee het belang van een geldig APK-keuringsrapport, nog eens onder de aandacht brengen van alle betrokkenen.
paul,
Paul probeer maar eens via RDW systeem exportplaten aan te vragen als de APK verlopen is...... Zal je niet lukken.......
Wij doen dit met Duitse platen die via een tussenpersoon aangevraagd worden....
of die wagen nu in het buitenland geraakt of niet is niet mijn zaak
ik verkoop die wagen aan die persoon en hoe hij hem op de bestemming krijgt moet hij zelf maar weten...
ik zou graag weten of die motor nu eigenlijk past...
18 jaar
motor en bak overbouwen kan maar wel met bijbehorende ecu en sleuteldeel de chip gewoon vast op de antenne maken.
[quote=paulmichiel]Paul probeer maar eens via RDW systeem exportplaten aan te vragen als de APK verlopen is...... Zal je niet lukken.......
Wij doen dit met Duitse platen die via een tussenpersoon aangevraagd worden....[/quote]
@paulmichiel,
Zou je me de Duitse procedure kunnen e-meilen? naar grxxxxx@hotmail.com
Alvast bedankt
Greg
17 jaar
mijn bericht niet gelezen?????
[quote=126]mijn bericht niet gelezen?????[/quote]
Edit:....
Je hebt dus een 6N polo met kapote ADX motor = 1,3 , 55 pk
Deze wil je vervangen door een AEX motor = 1,4 60 pk
Je zult dus waarschijnlijk de hele kabelboom en computer moeten vervangen en als het ook tegenzit de bak enz.
Het beste en goedkoopste is om een ADX motor te zoeken en misschien te ruilen tegen je AEX motor in ieder geval zul je goedkoper en sneller uit zijn dan de AEX in te zetten en alles er op heen te vervangen.
4 uurtjes oude eruit en 4 uurtjes ander erin plus 1 uur lopend te krijgen leuk voor op een zondag, niet te veel drinken/feesten zaterdag avond/nacht. ;-)
Succes
17 jaar
[quote=paulmichiel]APK is uitsluitend noodzakelijk voor een NL exportkenteken. Uitvoeren kan zonder APK echter auto moet op groene platen (of andere handelaarsplaten van een ander land) gereden worden of laden op een vrachtauto.
Overigens is dit te omzeilen dmv Duitse exportplaten waarmee ook in NL gereden mag worden.
Groet,
Paul[/quote]
[quote=paulmichiel]http://www.exportregistrations.com/[/quote]
Hallo Paul,
Dank je voor de info heb zelf ook een en ander gegoogelt.
Heb de klokken horen luiden maar waar hangt die klepel nou.... -;) ?
Het kenteken met het gele randje is alleen voor innerhalb Deutschlands!
Voor het andere kenteken gelden dezelfde regels als hier in Nederland
Dus...
Je mag me het antwoordt ook e-mailen ( zie mail bij nick name ) om de board regels niet te breken ;-)
Alvast bedankt
17 jaar
Voor Paulmichiel !
Ik heb zo'n gevalletje, heb een auto in Belgie staan die naar Polen moet en ja zonder belgische keuring.
Hoe vraag ik nu een (duitse) export kenteken aan ?
alvast bedankt
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar