Volkswagen Golf 2 1.3 INJECTIE: Afslaan

Bouwjaar: 1991

Mijn golf start altijd perfect. Maar als ik eenmaal rij dan gaat het vaak al mis bij de eerst volgende kruispunt.
De motor slaat af en gaat heel moeilijk weer aan. Ik heb nu ontdenkt dat de bougies op dat moment niet vonken. Vonken ze eenmaal, dan slaat de motor gelijk weer aan (ook op 3 poten)
Door even te wachten of tijdens het starten met het gas te spelen gaat de motor vaak wel weer aan.

Doordat ik moet wachten voordat de motor weer start denk ik dat het probleem iets te maken heeft met de temp. van de auto. Anderzijds slaat de motor ook af als ik weer gas geef.

Ik heb er al een andere computer in gezet.

Soms rijdt de auto ook 2 weken perfect en andere dagen rijdt ie gewoon de hele dag k*t.
Dan sta ik dus 2500 toeren te draaien voor een stoplicht om te voorkomen dat ie uitslaat.
Wie kent dit probleem (en oorzaak)??


Waarvoor dient trouwens een Hall-sensor??

Alvast bedankt

John_P

Geplaatst door John_P (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hall sensor geeft het ontstekingssignaal bij deze auto, deze gaan nogal eens stuk en zit in het stroomverdelerhuis. Kan geschikt jouw klacht veroorzaken. Ook de ontstekingsmodule (zit in de waterbak bij de computer gemonteerd) gaat nog wel eens stuk.

John_P (0), 20 jaar geleden

Bedankt Harry,

Hoe kom ik er achter welke van de 2 kapot is.
Gewoon kopen en proberen? Of zijn ze daar te duur voor?
Als ik héééél langzaam het gaspedaal intrap kan ik vaak de motor nog wel draaiende houden.

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

eerst hallgever vervangen, nog steeds problemen, dan module proberen. de eerste gaat stuk en werkt dan bij een koude motor wel en bij een warme motor slecht of niet. Enne het zijn dure onderdelen, maar de automateriaalzaak levert ze beide. (brezan, cartal of zo)

succes

John_P (0), 20 jaar geleden

Nog iets.
Zondagmiddag stond ik ook weer stil. Ik heb toen de stekker van de temperatuursensor losgemaakt. Daarna reed de auto weer.
En hij doet het nu nog steeds. Hij start nu wel iets moeilijker.
Kan de temp.sensor kapot zijn? Ik meet ongeveer 200 Ohm bij een warme motor. En ongeveer 600 Ohm wanneer ie een paar uur stilgestaan heeft. Klopt dat?

Hallgever kost 95 euro. Dus best wel een duur probeerseltje.

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als de hallgever of ontstekingmodule kapot zijn start de motor vaak wel als alles weer afgekoeld is,jij spreekt over moeizaam starten na het afslaan daarom denk ik ook aan de temp.zender.

Hans

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hans, John, er wordt in het eerste verhaal gesproken over het niet aanwezig zijn van een ontstekingsvonk, dit kan nooit veroorzaakt worden door de temperatuursonde. De ontsteking bij dit type wordt nog niet beinvloed door de computer (op de aansturing van de vaccuumvervroeger d.m.v. magneetklep na) Daarom geef ik die optie dus ook niet aan.

Heb nog na het bekijken van het stroomkringschema wel een andere suggestie, controleer de massaverbindingen onder de motorkap en naar de motor eens, gewoon alles waar bruine draden op het chassis en aan de accu zitten en tevens de massaverbinding van de computer en het dashboard (zit naast de zekeringkast vlak bij de pedalen onder het dashboard.

Een slechte massa kan problemen geven met de sondes (een van de draden van de sonde gaat naar massa) en met de ontsteking/computer.

succes

John_P (0), 19 jaar geleden

Ik heb, terwijl de motor stationair draaide, aan alle draden getrokken en bewogen. Zonder gevolg. De auto rijdt nu weer goed. Maar hoe lang?
Auto heeft nu 65000 km op de teller. Héél weinig ja!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.