Volkswagen Polo: Afslaan en Stotteren

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,
Ik heb een polo 1.6 uit 1998 die regenmatig afslaat en zeer erg stottert
Er zit een nieuw gasklephuis op dus die is niet vervuild waar je meestal vanuit gaat
als een polo stottert, mijn bougiekabels bobine en onsteking zijn vervangen, dus daar kan het ook niet
aan liggen, zelfs mijn temperatuur sensor heb ik vervangen, maar geen van alle heeft het probleem opgelost.
Ik kom er zelf helemaal niet meer uit, iemand die mij kan helpe?? of enventuele tips kan geve ??

Groete

Hunter1

Geplaatst door Hunter1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je de gehele ontsteking vervangen of alleen de verderkap?
De bougie's zijn ook vervangen?
Staan er storingen in het systeem?

Hunter1 (0), 16 jaar geleden

Ik heb de gehele onsteking vervange, en opnieuw op tijd gezet die is 100%
maar toch twijfel ik nog aan die ontsteking....
bougies heb ik ook vervange
en er staan geen storinge in het systeem
het lijkt net als de auto op het moment even ergente zen stroom verliest

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Kunnen in princiepe nog meerdere dingen zijn die stuk zijn.
Lambdasonde
Timing distributieriem
Druksensor zijkant inlaatspruitstuk
ECU defect zou ook kunnen
Beetje moeilijk te beoordelen als je hem niet kunt horen
Doe eens een uitlaatgastest
Dus je hebt ook de bougiedoppen vervangen?

Hunter1 (0), 16 jaar geleden

Lambdasonde had ik ook al aan gedacht, maar die zou ik kunne teste door de stekker
los te koppelen, dan vind mijn management geen sensor en pakt hij de standaard waarden
van het management, dat zou ik kunne probere...

de timing van mijn distrubutie denk ik eigenlijk ook niet want toen ik hem kocht bij de 60.000
deed hij dat nog niet en toen was de riem net vervange

dus druksensor zou kunne??

of ecu ?? wat is dat precies ?

uitlaatgastest zou ik ook nog kunnen doen.

Hte lijkt net als mijn motor gewoon wat inhoud ook met stationair
loopt hij normaal 970 maar hij zakt tot net boven de 900
het lijkt net als hij wat vermogen vraagt..de dynamo?? zou dat kunnen ?
en als ik boven de 3000 rij doet hij het niet het is alleen bij stationair en optrekke
en vooral lage toere rijde begint hij meteen flink te bokke

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hunter1]Hallo,
Er zit een nieuw gasklephuis op dus die is niet vervuild waar je meestal vanuit gaat[/quote]
* Toen je de Gasklephuis hebt vernieuwd (zijn basisafstelling uitgevoerd) is die op nieuw in geleerd?.


[quote=Hunter1]Ik heb de gehele onsteking vervange, en opnieuw op tijd gezet die is 100%
maar toch twijfel ik nog aan die ontsteking....[/quote]
* Je twijfelt nog of de ontsteking goed staat (nogmaals controleren en afstellen met de Testkast op tijd zetten )


[quote=Hunter1]de timing van mijn distrubutie denk ik eigenlijk ook niet want toen ik hem kocht bij de 60.000
deed hij dat nog niet en toen was de riem net vervange[/quote]
* Op hoeveel Km staat de auto nu ?? (Het kan zijn in de tussentijd dat de Tandriem spanner niet meer goed staat )


[quote=Hunter1]of ecu ?? wat is dat precies ?[/quote]
* ECU= de Computer van de Auto



Groet Tiguan

Hunter1 (0), 16 jaar geleden

Ja, mijn gasklephuis heb ik opnieuw ingeleerd met delphi wireless hand pc

De onsteking daar twijfelde ik aan omdat ik het idee heb dat het ergenst in de elektronica zit, maar die staat
precies goed, en heb ik erna gecontroleerd met delphi kast

Mijn distrubutie is vervangen bij 55.000 hij staat nu op 90.000 dus die riem heeft er nu 35.000 op zitten
maar ik heb ondertussen wel mijn zelfspannende spanrol kapot gehad, dat lager suisde heel erg dus heb ik vervangen
door een nieuwe.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.