close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 3 1.6 aft motor: afslaan onder het rijden

Bouwjaar: 1997

Hallo,
Wij hebben de volgende vraag.
Het volgende doet zich voor.V.W.Golf 1.6 AFT motor 1997 onder het rijden slaat de auto spontaan af.We hebben al met div. dealers contact gehad maar tot nu toe kan niemand ons vertellen waar het probleem vandaan komt.Het volgende hebben wij al vervangen: contactblokje,div. relais,ontsteking(gehele verdelerhuis incl hallgever,bobine met onstekingsmodule,computer uit een andere auto geprobeerd.spoel start onderbreker blackbox startonderbreker en div. kabels op weerstand gemeten.
Wie heeft voor ons de oplossing.
Erik Huzen

Geplaatst door

Huzen (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat gebeurt er precies? Slaat af, maar kun je dan direkt weer starten of moet je eerst een poos wachten?Kan het ook in de benzinepomp zitten of is het een ontstekingskwestie?Alles wat je nu gedaan hebt heeft mn met de ontsteking van doen en misschien is gewoon het benzinefilter verstopt.

Siem Bijman 625
badge vip badge

20 jaar

Misschien een voedingsrelais voor de computer.

s6

TD11273 0
badge

20 jaar

electrisch gedeelte contactslot algeprobeerd.....
En zit er niets los bij de accu?.....

Suc6

blijegeit 0
badge

20 jaar

Hallo,
als je wagen spontaan afslaat zou ik allereerst voordat je onderdelen vervangt nazien of het elec of mec is.Dit kan je uittesten door voltmeters te plaatsen bij je onsteking,computer doos,injecteur enz en je kan een benzine druk meter tussen je aanvoer plaatsen. Zo zit je niet omnodige dingen te controleren.
Als je weet in welke groep je moet gaan zoeken(benzine of elec) zal je merken dat je voor de helft van je zoek werk dadeliijk opgelost is.
Kurt

D.K.CARS1858 0
badge

20 jaar

Hallo,

Ik las dat je complete onsteking hebt vervangen.Hier zit dus de HALL-gever in,maar deze dient alleen voor 1e cilinder herkening en zal hier dus niet op afslaan.

Bij het vliegwiel zit een BDP-sensor,die zal misschien je oorzaker kunnen zijn.Heb hem bij deze motor nog niet gehad,maar we hebben er ook niet veel van rond rijden.

Bij het afstellen van de onsteking heb je waarschijnlijk gemerkt dat ie gelijk goed stond.Je kan hem namelijk alleen afstellen met een testkast(VAG/VAS) in een meetwaarde.

Je hebt al verschillende relais vervangen....,heb je zoals andere al een beetje aagegeven de voedingsrelais van de ECU al vervangen.De simos regelapparaat wordt altijd gevoed doormiddel van een relais aangeduid met 30 erop.Die zo misschien een oorzaker kunnen zijn.

Anders wordt het toch zoals ook weer zeide....rijden met meetapparatuur(scope),benzinedrukmeter om de echte boosdoender boven water te krijgen.

Succes ermee en graag effe een feedback.

Groeten Alexander

alexander242 0
badge

20 jaar

Is het een mono of multipoint? heb wel meegemaakt dat de bedrading bij een monopoint in de stekker op de injector loslaat van de stekker (ligt er tegenaan) kun je even kijken

jos joersen 0
badge

20 jaar

Al wat nieuws te melden?

alexander242 0
badge

20 jaar

Ik heb een VW Golf Milestone Sport(74kw) en ik heb dezelfde problemen. Mijn auto slaat soms tijdens het rijden af. Soms start hij moeilijk direct na het afslaan. Volgens de dealer is het de ontsteking niet, want hij slaat wel direct aan bij het koud starten. Ze kunnen mij helaas niet vertellen wat het wel is. Waarschijnlijk een speld in een hooiberg...
Is er al meer bekend over de Golf van E. Huzen?

Rolf10261 0

20 jaar

Heb je al de massa gecontroleerd van de brandstofpomp ,die zit namelijk op de massa van de verlichting achter heb je toevallig een trekhaak er onder gezet.
Als je de bocht door gaat of remt dan gebruik je de verlichting , en dus de massa en heeft de brandstof pomp geen massa meer. conclusie ---> nieuwe massa leggen van de brandstofpomp.


Groeten eddie en Wongy

jolletje 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.