auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : afstellen koppelng na vervangen schijven, drukgroep en druklager

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Is er een mogelijkheid om de koppeling te stellen van de golf.
De koppelings platen, drukgroep en druklager zijn vervangen, maar nu heb ik het idee dat de kopeling niet geheel meer vrij komt.
Bij accelereren slipt de koppeling.
Volgens mij komt de koppeling dus niet helemaal los als je het pedaal los laat.

Is dit nog te stellen?

De koppeling set is volgens meerdere websites geschikt voor dit type auto.

Geplaatst door

meedel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor bediening zit erop? Een kabel of hydraulisch? En bij een kabel wat voor kabel, een afstelbare of zelfstellende?
Hoe voelt de slag van pedaal? Gelijk al weerstand of kan je hem eerst een stuk intrappen voordat je weerstand voelt?

ricky 10
badge

10 jaar

Hallo Ricky,
Dank voor je bericht. Het is een hydraulische bediening. ( De koppelingscylinder is vorig jaar ook al vervangen. )

De slag van het pedaal geeft direct weerstand. Alsof er dus geen enkele vrije slag is.
De koppeling is voor het eerst vervangen na 505.000 km. Dus mogelijk dat er zaken blijven hangen?

Het voelt dus of de koppeling al enigzins een stukje ingedrukt is.

meedel 0

10 jaar

Even ontlucten dmv het ontluchtingventiel boven op de koppelingcilinder en de bakcilinder. De bakcilinder staat nu niet in ''ruststand'' .
Officieel moet dit zelfstellend zijn maar als het pedaal van de kopplingscilinder net even te ver ingedrukt is bij rustand (door een verkeerde afstelling) dan kan de olie niet retour lopen naar je rempotje.

Even een slangetje op de bakcilinder, dan met sleutel 11mm ontluchtingsnippel opendraaien en dan weer dicht dan zal het probleem opgelost moeten zijn.

peter139 0

10 jaar

Dank, ga het zaterdag gelijk toepassen.

Laat het weten wat het resultaat zal zijn.

meedel 0

10 jaar

Mocht het pedaal afstelbaar zijn en het dus zo zou zijn als Peter zegt dan zou het betekenen dat het pedaal te strak afgesteld staat maar volgens mij kan je dit pedaal niet afstellen dus zou de vloeistof gewoon al terug moeten lopen naar reservoir maar ik weet niet zeker of je deze kan afstellen. Anders zou een verstopping ergens ook nog kunnen of toch iets met de set aan de hand maar normailter zou dat geen effect moeten hebben op de hydraulische bediening.

ricky 10
badge

10 jaar

Ik heb zaterdag getracht om de ontluchting te doen.
Dit heeft wel iets meer vrije slag gegeven op het pedaal.
Echter heeft het (nog) geen effect gehad op het slippen van de koppeling bij acceleratie.
Bij het intrappen van het pedaal is de eerste paar centimeters weerstand, daarna gaat het pedaal bijna vanzelf.

De 1ste koppeling heeft er 505000 km in gezeten ( dus van nieuw af ) Zijn er misschien nog andere componenten die 'versleten' kunnen zijn of niet geheel soepel meer zijn.

De garage had het erover dat de koppelings set niet geschikt zou zijn voor het vermogen van de auto. Toch wordt deze op vele automaterialen sites verkocht voor mijn type auto.

Kan een foutieve montage ook oorzaak zijn? ( is door garage gedaan ) ( de koppelingsset was al eerder aangeschaft )

meedel 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.