auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Afstellen motor

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

beste volkwagen kenners,
ik ben net pas aangemeld op de site voor mij is het allemaal nieuw
ik heb een VW polo uit 1985 heb er zelf al veel aan gedaan maar dit probleem weet ik niet op te lossen
Ik kan bij koude motor goed rijden (starten met chocke) zodra de motor op temperatuur komt rij ik bijv 80km/h moet dan remmen voor een verkeerslicht oid en trap de koppeling in slaat de motor direct af loopt dan ook niet meer stationair.erg vreemd eenmaal weer gestart en met mijn gaspedaal aan de gang houden rijd ie weer prima.
De auto heeft wel een lange tijd stil gestaan heb al wel een hele nieuwe tank gemonteerd omdat de oude AAN ELKAAR GELAST was stelletje beunhazen.
Ik hoop dat iemand voor mij een oplossing weet
Ik ben er best toe bereid naar iemand toe te rijden mits het niet te ver van den bosch is
Alvast bedankt
gr jeroen

kenmerken auto:
VW Polo C 29kw
bwjaar 1985
motortype 1.0 benzine carburateur
kenteken NH-89-HZ
chassisnummer WVWZZZ86ZFY121936

Geplaatst door

jeroenvw (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

elektrische stationair sproeier defect?

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

zit deze in de carburateur?
weet je zo welke kleur draden eraan zitten?

jeroenvw 0

12 jaar

Jeroen,
welkom op problemcar.
Vul even alle autogegevens in; dit doe je door te klikken op "Bewerken"...

Moderator Problemcar.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

hallo hans
heb even alle info die ik heb over de auto erbij gezet
bedankt voor je reactie
gr jeroen

jeroenvw 0

12 jaar

Volgens mijn gegevens heb je daar een Solex 32 PIC carburateur op zitten...
Kijk eens naar de veer in het choke huis, waar 2 waterslangetjes op zitten.
is de veer niet gebroken?

En wat Ferry zei: elektrische stationair sproeier defect?
deze zit aan de zijkant onderaan de carburatuer met een stekkertje erop, met 1 draad.
Kijk ook even op deze site: http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm
Kies bovenin Vergaser/Carburator en Selecteer [b]31+34 PIC (T) -7[/b]

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

hee hans
bedankt weer voor de info
vind deze site echt super geweldig!
ik ga er morgen eens mee aan de slag hoe kan ik weten of de elektrische stationair sproeier defect is? kan ik deze doormeten?
groetjes

jeroenvw 0

12 jaar

Als je de auto op contact zet en je trekt het draadje van de sproeier hoor je hem klikken.
Je kunt hem er ook uit draaien en dan kijken of de stift heen en weer gaat en of de zetel er nog vast aan zit , wel op massa houden natuurlijk anders doet hij het niet.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Goede tip!

Het is alleen geen stationairsproeier, maar een afslagklep.
Moet bekrachtigd zijn om de motor stationair te laten lopen.

Vacuumslangetjes zijn verder goed?
Membraam van onderdrukvervroeging op het onstekingshuis niet lek (kun je controleren door aan de vacuumaansluiting te zuigen, moet weerstand geven)?
Rubberen voetpakking van carburateur niet gescheurd?

Denman 0

12 jaar

Stationairsproeier zit aan de andere kant tegen de pakking-rand aan ! Sleutelmaat 9mm en ook de grootte van die sproeier staat er op . Zorg verder dat het benzinefilter regelmatig wordt vernieuwd . Het lijkt vaak nog goed genoeg maar het verstopt op den duur.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

ik heb even gedaan wat er gezegd werd
benzine filter is nieuw
dat klik ding aan de zijkant van de carb werkt gewoon ik heb hem op de massa gelegd contact aan en je ziet het stifje in en uit gaan
de veer in de carb is heel
ik ga donderdag avond na mijn werk ff kijke of ik geen lekke pakking heb dit kan ik toch doen met deo?
bedankt weer jongens voor de info
groeten jeroen

jeroenvw 0

12 jaar

Heel toevallig heb ik deze auto onlangs gekocht.

Toen ik hem kocht had ik geen last van deze problemen, echter sinds 1,5 week toont de auto dezelfde symptomen.

Vanmorgen de pakking tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur vervangen, dit hielp verder niets.

De "sigaar" klikt gewoon, en de ontstekingsvervroeger op het ontstekingshuis is niet lek.

Ik ben benieuwd wat Jeroen donderdag avond nog ontdekt heeft.

Iemand andere suggesties of ideeën?

Bedankt.

Gr. Sven

SvenJ85 0

11 jaar

Er is een leiding van de stationair toerental in de carburateur verstopt.Die zou schoongemaakt moeten worden.

voyager 0

11 jaar

Kan je dat zien vanuit Amsterdam?

Hans4040 1435
badge vip badge

11 jaar

Maar zou dat het kunnen zijn?

SvenJ85 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.