Volkswagen Passat: airco probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

hallo

ik heb een probleem met me airco.
mijn airco is gister gevuld met 600 gram.
alleen hij wordt niet echt koud.
als ik hem zacht laat blazen wordt hij steen koud rond de 7,3 graden alleen als ik hem hard laat blazen wordt hij absoluut niet koud (omgevingstempratuur).
wie o wie kan mij helpen?

wolfmx5

Geplaatst door wolfmx5 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt me dat er OF teveel inzit OF te weinig.

Zie: http://www.aircotechniekfriesland.nl/mam...

wolfmx5 (0), 12 jaar geleden

volgens airco XXXX niet.
geven dit aan:
VOLKSWAGEN PASSAT 5 2005-->09 3C 600 Gram

wolfmx5 (0), 12 jaar geleden

mijn auto komt uit 2005 had 2004 hier neer gezet dus vulling moet nog steeds 600 gram zijn tot zover ik weet en lees

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

De vulling is 575 gram, heb gisteren nog een 3c, model 05 gehad met een Sanden compressor, zelfs de Zexel compressor heeft dezelfde vulgraad.

Wat zegt de garage ?
Heb je iets van papier waar de drukken op staan vermeld ?

Terug naar de garage gaan, en vraag of ze een berekening maken van de nakoeling/oververhitting en vermelding van de lage en hoge druk, omdat je niet tevreden over de koel prestatie's.

wolfmx5 (0), 12 jaar geleden

de garage denkt dat het expansieventiel misschien wat slechter is of een of andere filtertje (weet de naam niet meer)
de drukken waren hoge druk 9 bar en lage druk was eerst 4 bar met hard blazen en met zacht blazen ging die naar beneden 2,5 bar.
wou eigenlijk hiero een 2 de beredenering.

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Oké nu komen we al een stuk verder in de richting waar de garage denkt het probleem ligt.
De garage had meteen de nakoeling en oververhitting moeten berekenen, aan de hand daarvan kan een conclusie gemaakt worden van wat er mis is, de nakoeling/oververhitting kan te laag/hoog of goed zijn..

Hoge druk van 9 bar, zou kunnen kloppen is mede afhankelijk van de omgevingstemperatuur, die zou dan ongeveer liggen op 16 ° C, maar de lage druk is veel te hoog bij hard blazen !
Dit zou kunnen betekenen dat er een verstopping in het systeem aanwezig is, o.a filter/droger, expansieventiel niet goed werkt, of de verdamper bevriest (belemmering luchtstroom).

De tweede beredenering wordt je hier ook niet ontnomen, maar we hebben geen glazen bol als niet alle informatie wordt vermeld om ook maar ergens op aan te sturen waar het probleem zou kunnen liggen.
Die ontbrekende info heb je nu aangevuld.

wolfmx5 (0), 12 jaar geleden

bedankt voor de info
ik ga terug ns de garage en laat ze dat helemaal na meten.
want wil geen extra kosten .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.